U stravičnoj nesreći koja se dogodila danas tokom aeromitinga u Borgondu u Mađarskoj, kada se avion pod za sada nerazjašnjenim okolnostima srušio i eksplodirao, poginuli su otac i sin.
U tragediji su život izgubili Vilmoš Rozavoljđi i njegov sin Arpad, kada se avion u kojem su se nalazili srušio. Oni nisu imali šanse da prežive udar, jer je letjelica nakon pada eksplodirala.
Sportski avion srušio se tokom demonstracionog leta u nedjelju popodne na dan letenja u Fehervaru, tačnije na vazdušnoj paradi u Borgondu. Oni koji su bili na licu mjesta vidjeli su samo da se avion tipa T28 Trojan tokom skretanja nagnuo, izgubio brzinu i srušio.
U Nacionalnoj službi Hitne pomoći je rečeno da su kola Hitne pomoći koja su se nalazila na licu mjesta počela sa zbrinjavanjem povrijeđenih, a ubrzo je stiglo još vozila Hitne pomoći i tri spasilačka helikoptera.
Tri osobe zadobile teške tjelesne povrede
Životi dvoje ljudi (otac i sin) nisu mogli biti spaseni, a tri osobe (djevojka, žena i muškarac) zadobile su teške opekotine i helikopterima Hitne pomoći prevezene su u bolnice u Budimpešti.
Četvrta osoba, odnosno dječak, lakše je povrijeđen i prevezen je u bolnicu u Sekešfehervaru nakon ukazane pomoći na licu mjesta.
Vilmos Rozsavolgii i njegov sin Arpad izgubili su živote u tragediji, bili su u avionu tipa T28 Trojan. U subotu su se mnogi ljudi još uvijek divili njima i njihovom avionu u Segedinu, ali su danas obojica izgubili život u Borgondu.
Na mjestu tragedije nalaze se vozila Hitne pomoći i policajci koji su stigli na lice mjesta uz pomoć Nacionalne garde. Organizatori su zamolili gledaoce da se smire, ali naravno vazdušna parada nije nastavljena.
Prema pisanju mađarskih medija, Delmagiaru, avion koji se upravo srušio napravio je prve krugove u mađarskom vazdušnom prostoru i iznad Segedina sa mađarskim registarskim brojem, prenosi Blic.
Vlasnik aviona Vilmoš Rozavoljđi rekao je prije prvog polijetanja da je avion proizveden 1951. godine i da je bio u američkom vazduhoplovstvu do 1956. godine, nakon čega je prodat Francuzima. Krajem 70-ih se vratio u Ameriku, u privatne ruke, a kasnije ga je kupio švajcarski državljanin iz Južne Afrike. Avion je rastavljen i prevezen u Švajcarsku, a Rozsavolgi ga je kupio 24. aprila uz pomoć svojih prijatelja.