За италијанске инфлуенсере, као и остале креаторе садржаја на друштвеним мрежама, ускоро би могла да важе правила као и за традиционалне медије када објављују садржај на интернету. Како преноси Би-би-си, активности инфлуенсера у овој држави биће под надзором италијанске агенције за комуникацију (АГЦОМ), а нова правила ће се у прво вријеме примјењивати само на инфлуенсере са више од милион пратилаца.
Професија инфлуенсера све је траженија, а њихова зарада по објави некад премашује и 300 евра. Садржај који објављују најчешће укључује промоцију одређених брендова, што често није јасно назначено. Из тог разлога италијанска влада одлучила је да уведе строга правила за њих.
"Дивљи запад инфлуенсера је готов. Почињемо са великим, али и други ће морати да се прилагоде", рекао је шеф АГЦОМ-а Ђакомо Ласорела.
Уколико не буду поштовали уведена правила, односно не успију јасно да означе сарадњу са брендом или открију своје комерцијалне интересе, инфлуенсери ће морати да плате казну и до 250.000 евра. Како се наводи у саопштењу АГЦОМ-а, у случају пласмана производа они ће бити дужни да ставе упозорење о рекламној природи садржаја.
Скандал који је претходио овој одлуци
Многи ову одлуку италијанске државе повезују са недавним скандалом у који је била умијешана позната италијанска инфлуенсерка Кјара Ферањи. Она је у децембру кажњена са нешто више од милион евра јер је тврдила да ће продаја традиционалног празничног колача "Пандоро" помоћи у финансирању дјечије болнице у Торину. Међутим, произвођач колача је овај новац дао болници неколико мјесеци прије лансирања производа, тако да ниједан цент од продаје није дониран болници.
На захтјев Националне агенције за заштиту тржишне конкуренције, против ње је италијанско државно тужилаштво покренуло поступак због преваре и обмањивања потрошача. Она се својим пратиоцима извинила и рекла да је направила грешку због повезивања комерцијалних активности са добротворним.
Строжа правила за инфлуенсере у другим земљама
Са увођењем строжих правила за инфлуенсере од прошле године почеле су и друге европске земље.
Тако је Француска у јуну донела закон према ком инфлуенсерима може бити одређена затворска казна, уколико се утврди да су прекршили нове прописе о рекламирању. То је уједно био и први случај да је ова професија законски дефинисана у Европи.
Такође, Европска комисија најавила је да ће надзор над активностима инфлуенсера бити појачан. Креатори дигиталних садржаја мораће својим пратиоцима да омогуће транспарентне и поуздане информације.