Њемачка шири наплату путарине теретним возилима и од тога очекује додатних 30 милијарди евра за одржавање и развој друмске, али и жељезничке мреже.
Бундестаг је у петак усвојио измјене закона о путарини којима од децембра уводи додатну таксу за емисију угљен-диоксида, а од јула идуће године ту обавезу уводи и лаким камионима носивости веће од 3,5 тона.
Таксу сада плаћају само возила носивости веће од 7,5 тона.
Уз то, долазећи прописи мијењају и намјену средстава, односно дио новца од путарине ће ићи у савезни буџет за улагање у њемачку жељезничку мрежу.
Буџет федерације, иначе, убира око половине прихода од путарине. Ове године за одржавање друмске мреже у буџет ће се слити око осам милијарди.
Њемачка је са наплатом путарине за теретна возила фазно почела 2005. Пројекат претходних њемачких влада да уведе путарину и за путничка возила је пропао 2019. због колизије са европским законодавством.