Америчка обалска стража објавила је први снимак подморнице Титан након смртоносне имплозије у јуну 2023. године пошто су власти отвориле јавну расправу о смрти пет људи на пловилу.
Путници Титана су погинули када је интензиван притисак океана проузроковао да се подморница самоуништи код обале Њуфаундленда у Канади.
У подморници су били британски истраживач Хамиш Хардинг, британско-пакистански бизнисмен Шахзада Давуд и његов син Сулеман, потом Стоктон Раш, главни извршни директор Оушн Гејта, америчке компаније која је посједовала Титан и француски ронилац Пол-Анри Наргеолет.
Недавно објављена слика пружила је јавности први поглед на Титанов сломљен реп на дну Атлантског океана. Фрагменти пловила су такође видљиви на дну океана - крхотине које су екипе за спасавање пронашле након имплозије.
Истражни одбор маринаца рекао је да су Титанов одвојен репни конус и други остаци пружили доказе да је брод доживио "катастрофалну имплозију", пренио је Си-Ен-Ен.
Посљедња порука
Поруке које је посада Титана послала Полар принцу, броду за подршку који се налазио у близини, такође су дале увид у трагичну несрећу.
У једном тренутку током свог несрећног путовања, Поларни принц је питао посаду Титана да ли још увијек може да их види на свом информативном дисплеју. Посада је одговорила "све је добро овдје" док се брод даље спуштао.
У посљедњој поруци, Титанова посада је послала поруку "испустила два втс", извијестио је Си-Ен-Ен, што значи да је подморница изгубила двије мјере тежине у нади да ће се вратити на површину океана.
Оушн Гејт, компанија која је развила Титан, суочила се са оштром контролом пошто су се јавили свједоци који су рекли да су били забринути у вези са конструкцијом брода прије његовог коначног путовања.
Тони Нисен, бивши директор инжењеринга за Оушн Гејта, рекао је да се осјећао да га пожурују да спусти Титан у воду, свједочецћи да је "100 одсто искусио притисак надређених да то учини".