Кинески државни медији јављају да је дирижабл који је развила домаћа Авио-индустријска корпорација (AIC) успјешно окончао први пробни лет са путницима.
"AS700 Sjangjun" је назив првог комерцијалног цепелина произведеног у Кини, који је током пробног лета безбједно превалио око 180 километара на релацији између два мања локална аеродрома у провинцији Хубеи.
Корпорација Aviation Industry Corporation of China (AIC) посједује Институт за посебне летјелице, који је одиграо водећу улогу у конструисању и усавршавању те летјелице.
"AS700", којим управља један пилот, је предвиђен да носи највише десет људи. Максимални долет му је 700 километара и развија брзине до 100 километара на час.
Очекују се даљи тестови на дужим релацијама, након чега ће почети масовнија производња и увођење у комерцијалну употребу.
Примјену ће наћи превасходно у туризму, за разгледање пејзажа, и рекламирању, али би у будућности могао бити коришћен и као замјена за пропелерске авионе на краћим релацијама.
Његови конструктори тврде да би чак могао да одигра улогу и у спасавању.
Цепелин или дирижабл је летјелица која је први пут конструисана на самом почетку 20. вијека. Мада су у њу полагане велике наде и када је у питању цивилно и ратно ваздухопловство (прекоокеански летови, односно, извиђање и бомбардовање), до почетка Другог свјетског рата на маргине ваздушног саобраћаја су је потиснули поузданији и безбједнији авиони.
Када је у питању туризам, међутим, дирижабл има одређене предности, као што је лаган лет на малим висинама који омогућава дуже разгледање, уз удобност каква не постоји у балонима.