Накнада за недолазак

Ресторани почињу наплаћивати отказивање резервације

  • 21.04.2024. 11:51

Све више ресторана уводи накнаду за недолазак ако се гости не појаве упркос резервацији. Домаћини се боје финансијског губитка. Како јавља "Focus.de", један од ресторана који су увели овакву праксу је ресторан “bi:braud“ у Улму.

Сто је постављен, вино је отворено и јело припремљено – само гости недостају. Угоститељи се плаше оваквог сценарија, посебно у елитном сектору, јер за њих значи ненадокнадив економски губитак.

Према Њемачком удружењу хотела и ресторана (Дехога), повећао се број такозваних недолазака, тј. непојављивање иако имају резервацију или отказивања у врло кратком року.

Према ријечима Кристиана Хелера из Њемачког вијећа за бонтон, обвеза се компензује “страхом од боље опције”. Људи се боје обвезати се и све опције држе отворенима до посљедњег тренутка.

- Све је уобичајено да људи резервишу неколико ресторана и у кратком року одлуче: Ићи ћемо тамо. Празни столови су посебно непријатни, посебно за ресторане с мањим бројем столова, с посебно квалитетним јеловником, тј. с високом ијценом робе, с дугим роковима резервације и недостатком гостију. Није могуће уступити празан стол другим гостима”, каже сомелиер Холгер Баиер.

У ресторани “би:брауд” гости добијају информацију о отказивању уз остале детаље жељене резервације путем е-поште. Због тога морају поновно потврдити резервацију на порталу за резервације и приложити своју кредитну картицу.

Осим тога, информације о накнадама за непојављивање или касно отказивање појављују се као скочни прозор приликом резервације. Неки ресторани поновно зову своје госте на дан посјета и питају долазе ли. Уз такав лични разговор, једноставно непојављивање постаје теже.

Накнада за непојављивање у ресторану у Улму постоји већ двије године, али према Баиеру заправо је наплаћена само два пута. “Срећом имамо поуздане госте”, каже Холгер Баиер.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: