Поправке неких дијелова, посебно оних који су и пројектовани као потрошна роба или материјал, временом нико не може да заобиђе. Негдје се, међутим, мора повући црта.
Проблеми настају када вриједност аутомобила превише опадне, а трошкови поправке порасту до оне тачке у којој се једноставно више не исплате.
Код неких возила која су већ мало и старија, довољан је један мало већи квар да се доведе у питање сам смисао посједовања аутомобила, па је важно обратити пажњу на кварове, оштећења и друге проблеме код којих је исплативост поправке упитна.
Аутоматски мјењач
Једна од првих ставки које падају на памет кад се говори о овој теми свакако су мјењачи, посебно аутоматски, без обзира на то да ли се ради о класичном, ЦВТ или ДСГ склопу.
С обзиром на то да са мјењачима, ако желите да потрају, треба поступати пажљиво, код куповине половњака многи ће радије бирати обични ручни мијењач. Сервисери, част изузецима, знају да их отпишу као непоправљиве чак и кад то можда није стварно стање ствари, упућујући власника на замјену новим, што може да достигне и цијену од 6.000 или 7.000 евра.
Ваздушни јастук
Без обзира на то да ли сте имали саобраћајну незгоду или желите да купите половни аутомобил гдје ваздушни јастуци „шкрипе“, рачунајте да је вријеме за узбуну. Замјенски дијелови не постоје, а по правилу, осим самог јастука, треба мијењати и низ других елемената, од арматурне плоче до сензора и електронике самог система, а цијене за све ово су изузетно високе.
Оштећени оквир
Веома оштећена лимарија и оквир каросерије као посљедица тешког судара код старијих аутомобила често значи тоталну штету и потпуни отпис возила. Чак и ако се испостави да је могуће да се оквир врати у оригинални облик, његова структура, а тиме и даља могућност апсорпције судара озбиљно је нарушена и такав аутомобил се више не може сматрати сигурним.
О износима не треба ни да се говори – такве аутомобиле у сваком је случају паметније избјегавати, посебно ако не познајете комплетну историју конкретног возила.
Мотор
Ултимативна ноћна мора сваког власника половног аутомобила са много километара свакако је тешка хаварија мотора, до које може доћи и због више разлога, попут пуцања, односно прескакања каиша.
У најгорем сценарију обично долази до ударања клипа у вентил и његовог савијања или потпуног пуцања, и тешког оштећења главе мотора. Уобичајени поступак је обично темељна поправка свих захваћених дијелова, али и у том случају штета кошта од неколико хиљада евра па навише.