Ovo je 10 najprodavanijih auto-brendova u Evropi u 2025.

05.09.2025

12:21

Komentari:

0
Ово је 10 најпродаванијих ауто-брендова у Европи у 2025.
Foto: Pixabay

U prvoj polovini 2025. godine Folksvagen Grupa zadržala je status najprodavanijeg automobilskog proizvođača u Evropi, s više od 1.8 miliona prodanih vozila, pokazuju podaci JATO Dinamiksa koje prenosi "Best Selling Cars".

Uprkos tome što 72 odsto prodaje i dalje otpada na vozila s klasičnim motorima s unutrašnjim izgaranjem, Folksvagen povećava udio električnih i hibridnih modela, koji sada čine 28 procenata ukupne prodaje.

Stellantis na drugom mjestu, Renault i Hyndai u rastu

Drugi po veličini proizvođač na evropskom tržištu je Stellantis, s 1.04 miliona prodanih automobila. Ali, grupa se najviše oslanja na klasične pogone, čak 85 odsto njihove prodaje otpada na benzince i dizelaše.

Na trećem i četvrtom mjestu nalaze se Renault Grupa (704.000 prodanih vozila) i Hyundai-Kia (541.000). Oba proizvođača bilježe snažan udio elektrifikovanih modela, s 43 odsto prodaje.

Армани Ђорђо

Svijet mode se oprašta od dizajnera; Ana Vintur o Armaniju ''Ostavio je trag na svim poljima''

Premium brendovi ubrzavaju tranziciju

BMW Grupa prodala je 485.000 vozila, od čega 40 odsto električnih ili hibridnih, dok je Mercedes-Benz ostvario 355.000 prodaja, s udjelom elektrifikovanih modela od 34 odsto.

Ford je u prvih šest mjeseci prodao 257.000 vozila, s istim udjelom električnih i hibridnih automobila kao Mercedes - 34 odsto.

Geely Grupa, kineski proizvođač koji sve snažnije prodire na evropsko tržište, ostvarila je 202.000 prodaja, pri čemu čak 67 odsto otpada na električne i hibridne modele. Time je zauzela deveto mjesto, ispred Nisana (165.000), a odmah iza Forda.

Фејсбук

Vijest koja budi nostalgiju: Fejsbuk vraća ''bockanje''

Toyota prednjači u elektrifikaciji

Iako se nalazi tek na šestom mjestu po ukupnom broju prodanih automobila (479.000), Toyota prednjači po udjelu elektrifikovanih modela. Čak 86 odsto njene prodaje u Evropi otpada na hibride i električna vozila, što je najviši udio među vodećim brendovima.

Snažna hibridna ponuda i rastuća popularnost električnih modela omogućili su Toyoti da se ravnopravno takmiči s domaćim evropskim proizvođačima i brendovima većeg volumena, prenosi "24Sata".

Podijeli:

Large banner