Izvor:
Ona
25.11.2024
13:56
Nekoliko studija je otkrilo da je i ljudima i majmunima lakše da nauče da se plaše evolutivno prijetećih stvari nego stvari koje nisu prijetnje. Naprimjer, istraživanje "Arnea Ohmana" s Instituta Karolinska u Švedskoj pokazalo je da možete naučiti ljude da povezuju električni udar sa fotografijama zmija i pauka ili fotografijama cvijeća i gljiva – ali efekt sa zmijama i paucima traje mnogo duže.
Слично истраживање Сузан Минеке показује да се мајмуни који се узгајају у лабораторији не плаше змија, али ће научити да се боје змија много лакше него цвијећа или зечева. Аутори документа "Current Directions in Psychological Science" проучавали су како бебе и мала дјеца реагују на застрашујуће предмете, пише Ona.rs.
У једном сету експеримената показали су бебама од 7 мјесеци два видеоснимка један поред другог - један са змијом и један са нечим што није пријетња, као што је слон.
У исто вријеме, истраживачи су у позадини пуштали уплашени или срећни глас. Бебе су проводиле више времена гледајући видеоснимке змија док су слушале уплашене гласове, али саме нису показивале знакове страха.
Друго истраживање, гдје су змије и бебе стављене у исту просторију, доказало је да не постоји урођени страх од ових животиња.
- Бебе, чак и у најранијем узрасту, јако су добре у праћењу покрета очију и емоционалних експресија на лицу одрасле особе која брине о њима. Ако нешто ново, другачије или чудно крене да се дешава, беба ће прво погледати у родитеља/старатеља, да процијени да ли је то нешто од чега треба да се плаши. И у том дјелићу секунде, ако родитељ покаже страх - дијете ће реаговати исто.
Једини природно урођени страх са којим се рађамо је страх од прејаке свјетлости и губитка тла под ногама, све друго нам се преноси кроз примарну и секундарну социјализацију.
Najnovije
Najčitanije
Trenutno na programu
16:50
Centar dana
infotejnment
18:20
Narod priča
reportažna emisija
18:55
Marketing
marketing
19:00
ATV vijesti
informativni program vijesti
19:40
Marketing
marketing
19:42
Sport
sportski program
19:49
Marketing
marketing