Нови документарац открио је резултате пројекта 3Д скенирања брода "Титаник", који је потонуо прије 113 година.
"Titanic: Дигитална васкрснућа" приказује како је компанија "Магеллан" за мапирање морских дубина створила "најпрецизнији модел Титаника икада направљен: дигиталну реплику у пуној величини, 1:1", наведено је у саопштењу "National Geographic", пише CNN.
У 90-минутном документарцу, реконструисани су посљедњи тренуци на броду и откривени нови увиди у оно што се заправо догодило те ноћи 1912. године, наведено је у саопштењу.
У филму, аналитичари Паркс Стефенсон, Џенифер Хупер и поморски стручњак Крис Херн обилазе дигиталну реконструкцију брода у пуној величини, истичући до сада скривене детаље.
Једно од кључних открића је видљиво отворен вентил за пару, што потврђује исказе да су инжењери на свом радном мјесту остали више од два сата након што је "Титаник" ударио у ледени бријег.
Тај рад је одржао напајање брода и омогућио посади да шаље сигнал за помоћ, што значи да су се 35 мушкараца у котларници можда жртвовали како би спасили стотине других.
Тим је такође реконструисао фрагменте трупа и установио да "Титаник" није равномјерно пукао на два дијела као што се раније вјеровало, већ је дошло до озбиљних оштећења на различитим мјестима, укључујући пробијање кабина прве класе.
У тим кабинама су се, према новим сазнањима, можда склонили познати путници попут бизнисмена Џона Џејкоба Астора и Бенџамина Гугенхајма док је брод тонуо.
Скенери такође иду у прилог првом официру Вилијаму Мардоку, који је био оптужен да је напустио свој положај.
Позиција уређаја за спуштање чамца за спашавање показује да је Мардок, заправо, био одвучен у море док је посада припремала чамац за спуштање.
Скенери Магелана такође откривају како се дијелови олупине распадају.
Када је "Титаник" кренуо на своје прво путовање 10. априла 1912. године, био је највећи путнички брод и сматрало се да не може да потоне.
Само четири дана касније, 14. априла, брод је ударио у ледени бријег у Сјеверном Атлантику у 23.40 и потонуо је за мање од три сата.
Брод није имао довољно чамаца за спашавање за око 2.220 људи на борду.
Више од 1.500 људи је погинуло у несрећи, а "Титаник" је постао најпознатија бродска несрећа у историји, коју је преживјело нешто више од 700 особа.