Приликом објаве најновијих пословних резултата, из Мете су се похвалили порастом времена које корисници проводе на њиховим друштвеним мрежама.
Рачуница за све друштвене мреже је прилично јасна што је број корисника већи и што они дуже времена проводе скролујући по екранима, то ће им се приказивати већи број реклама. А то, наравно, значи и веће приходе и већи профит, што је на крају крајева, и главни циљ приватних компанија.
Технолошке компаније зато годинама траже чаробну формулу која ће им омогућити да корисници што дуже задрже пажњу и поглед на екранима, гледају што више садржаја и реклама. Да би у томе успјели, морају константно да мијењају и усавршавају алгоритам, али и да буду опрезни у вези са врстом садржаја која ће им се приказивати. Тако нпр. негативан и насилан садржај може да привлачи велику пажњу корисника, али такав садржај може имати лоше посљедице за њих, а то се посебно односи на тинејџере.
Мета је, изгледа, успјела да пронађе начин на који може да додатно задржи пажњу корисника Фацебоока и Инстаграма, а то је алгоритам заснован на – вјештачкој интелигенцији. Од када је представљен, вријеме које корисници проводе на овим друштвеним мрежама значајно се повећало, похвалили су се прошле недјеље из Закербергове компаније. Од представљања новог АИ алгоритма вријеме које корисници проводе на Фацебооку повећало се за око осам одсто, док је тај проценат за Инстаграм мањи, али и даље значајан – шест одсто.
Из Мете су помињали само проценте, а не и повећање конкретног времена које сада корисници проводе на тим мрежама. Према предвиђањима стручњака с еМарктера, то повећање би могло да износи 10 до 15 сати више током годину дана.
Закерберг има још планова у вези са својом друштвеном мрежом и АИ-јем па је тако прошле недјеље, током објаве тромјесечних резултата, најавио да се нада да ће на Фацебоок и Инстаграму додати и потпуно нови фид, односно категорију садржаја која ће бити у потпуности генерисана путем вјештачке интелигенције или ће то бити некаки сиже који је саставила вјештачка интелигенција.
Очекивања за будућност су, дакле, да ће на крилима АИ-ја корисници проводити више времена уз Закербергове мреже, што ће се позитивно одразити на приказ огласа и приходе од оглашавања, али с друге стране могли би се значајно повећати трошкови развоја и коришћења вјештачке интелигенције.