Компанија „Кантар“, глобални лидер у истраживању тржишта и аналитичким услугама, долази на тржиште БиХ како би мјерили гледаност ТВ станица у овој земљи.
Ради се о потпуно новој компанији на бх. тржишту, стога је АТВ потражио нешто више детаља о овој интернационалној компанији чије је сједиште у Лондону.
„Кантар“ послује у више од 100 земаља широм свијета, што му омогућава јединствену перспективу и дубинско разумијевање различитих тржишта. Користећи најновије технологије и методологије, „Кантар“ прикупља и анализира податке о гледаности телевизијских програма са високим степеном тачности. Њихове методе укључују пипл-метре, сет-топ бокс податке, анкете и дигитално праћење, пружајући свеобухватну слику о навикама гледалаца.
Прецизно Прикупљање Података и Анализа
„Кантар“ користи репрезентативне панеле домаћинстава, који су опремљени специјализованим уређајима за праћење гледаности. Ови панели омогућавају прикупљање детаљних података о томе шта гледаоци гледају, колико дуго, и како реагују на одређене програме. Свеобухватна анализа тих података омогућава креирање детаљних извjештаја и увида који помажу клијентима да доносе информисане и стратешке одлуке.
Међу „Кантаровим“ клијентима су водеће телевизијске куће, маркетиншке агенције и оглашивачи који се ослањају на прецизне податке како би разумјели своју публику и прилагодили своје маркетиншке кампање. „Кантарове“ услуге укључују анализе тржишта, бренд стратегије, иновације производа, задовољство купаца и друштвене медије, што омогућава клијентима да оптимизују своје пословање на свим нивоима.
Кантар Медиа: Специјализована дивизија за медијске истраживачке услуге
„Кантар Медиа“, специфична дивизија унутар „Кантара“, фокусира се искључиво на медијске истраживачке услуге, укључујући мјерење гледаности ТВ-а. Кантар Медиа пружа свеобухватне податке и анализе које клијентима омогућавају да прате динамику медијске потрошње и прилагоде своје стратегије у складу с тим.
Мјерења се врше чак и онда када гледалац пређе са једне платформе на другу, као на примјер, када са Нетфликса оду на ХБО.
Бројке говоре више од ријечи – 25.000 људи у оквиру компаније, 90 тржишта на којима послују, 100 милиона испитаника и двије милијарде профила података.
Како кажу, Кантарова комбинација квантитативних података и квалитетних увида чини га незамјењивим партнером за компаније које желе да оптимизују своје присуство у медијима и маркетиншке напоре. Без обзира на изазове које доноси динамично тржиште медија, и како наводе Кантар помаже да клијенти остану корак испред конкуренције и остварите своје пословне циљеве.
Овакве квалификације очигледно сметају појединим медијима у БиХ, којима очигледно одговара да једна агенција, како је то до сада било, држи монопол у БиХ. Доласком нове агенције за мјерење гледаности ТВ станица, све би достигло много професионалнији ниво, какав гледаоци и заслужују. Евидентно је да је агенција „Audience Measurement“ (АМ) намијештала гледаност што је итекако био основ да они, који то нису баш заслуживали распоређују између себе стотине милиона марака, о чему је АТВ већ писала. Њима вјероватно и највише смета долазак свјетске компаније.