Велики свјетски бренд, "Кантар Медиа" улази у БиХ. Ова призната кућа има намјеру да мјери гледаност ТВ станица у БиХ, што је изазвало велику нервозу и хистерију у појединим медијима који су били под патронатом АМ-а.
“Кантар Медиа” и компанија под називом ““SEE Media Research”” д.о.о. Бања Лука, успоставили су сарадњу и постигли споразум о лиценцирању технологије мјерења публике “Кантар Медиа” за обављање ТАМ услуге у БиХ.
- Обавјештавамо вас да у складу са нашим уговором о лиценцирању технологије са нашим партнером ““SEE Media Research” д.о.о. Бања Лука, њихова је одговорност да прођу процедуру доказивања усклађености мјерних уређаја “Кантар Медиа” са регулаторним оквиром, те да прибаве потребне дозволе у складу са прописима Института за мјеритељство – саопштено је из “Кантар Медиа”.
Вјероватно је то разлог хистерије појединих медија, па је тако на неколико портала освануо текст који потписује Хајат ТВ. Пишу тако да неко неком нешто намјешта, чак и описују наводни начин, па би се дало закључити да је онима који стоје иза текста о преузимању мјерења гледаности и те како познато како се шта може намјестити да само одабрани буду и гледани.
Очигледна је нервоза, јер би доласком нове агенције за мјерење гледаности ТВ станица, све требало доћи на нивоу, на који то гледаоци заслужују, јер је евидентно, да је агенција АМ до сада држала монопол, намјестала гледаност сто је итекако био основ да они који то нису баш заалуживали распоређују између себе стотине милиона марака.
Оно што је интересантно, када је у питању текст горе наведеног медија јесте то, да је препун неистина, иако је, подјсећамо, Хајат била телевизија која је уназад неколико година, и сама указивала на монопол АМ-а, а када је у питању намјештање гледаности, као и хаос, које је правило то руковдоство.
Подаци једине агенције (АМ) у БиХ која се протеклих 10 година бавила мјерењем гледаности ТВ станица узимани су селективно.
Подсјећамо, медијски колач годинама уназад распоређивала је "Audience Measurement" (АМ), агенција смјештена у Сарајеву.
Ко има колику гледаност саопштавала је право АМ. Другим ријечима, ко ће добити колико новца од маркетинга, одлучивала је гледаност по мјери АМ и њима познатим сарадницима у одредјеним медијима кији су се цак отворено ставили на њихову страну након сто је Институт за мјеритељатво промијенио низ аката који напокон омогућавају да и друге агенције могу да уђу на тржиште БиХ и да мјере онако како налазе стварно стање гледаности тв станица у БиХ. Важно је напоменути да је након сто је ново руководство Института за мјеритељство промијенило акте, а након шест мјесеци по доласку, кренула невижена полифицка хајка на директора Института МРК.
Притисци су свакодневни. БН, ОБН и Нова ТВ поднијели су и пријаве Суду БиХ, али се нису славно провели. Све је урадјено у складу са Законом и напокон је отворен простор да свјетски признате Агенције из ове области уђу на тржиште БиХ.