Њемачке робне куће су 2023. године имале 34,8 одсто мање продаје него прије 20 година, према најновијим подацима њемачког завода за статистику (Дестатис).
То је супротно трендовима у малопродаји - у истом периоду продаја у стационарној малопродаји порасла је за 11,3 одсто, а у онлајн-малопродаји за 170 одсто.
Чинило се као да посао робних кућа доживљава неку врсту процвата након пандемије. Велике робне куће су 2022. забиљежиле раст продаје од 13,1 одсто у односу на претходну годину. Али само годину дана касније продаја је поново пала за 3,9 одсто.
Пад продаје пратио је и пад броја запослених у робним кућама у периоду од двије деценије, па је 2023. године било за петину мање запослених него 2003.
С друге стране, запосленост у робним кућама расте посљедњих година - у 2022. повећана је за четири одсто, а затим за још 5,2 одсто 2023. године.
Дуги низ година робне куће у центрима њемачких градова биле су међу главним атракцијама за купце. Међутим, у сектору малопродаје, само малопродаја књига биљежи сличне губитке у посљедње двије деценије (пад продаје од 44 одсто).
Малопродаја одјеће порасла је за 4,6 одсто, играчака за шест одсто, а сатова и накита за 9,1 одсто.
За 20 година малопродаја обуће и кожне галантерије подигла се за 40,5 одсто, а продавнице електронике продале су чак 175,7 одсто више.
Вјероватно најпознатији њемачки ланац робних кућа Галерија Карштат Кауфхоф поднио је захтјев за банкротство у јануару, указујући на смрт свог власника, аустријске групе за некретнине Сигна, усред све веће кризе на европском тржишту некретнина.
Стечај власника уздрмао је њемачки ланац робних кућа јер више није могао да рачуна на најављених 200 милиона евра улагања, па је трећи пут у посљедњих неколико година проглашено банкротство. У 2020. их је оптерећивала пандемија, а 2022. инфлација и скок трошкова енергије.