Град уплатио средства

Стигла помоћ приједорском “Аутотранспорту”: Ђаци и радници неће остати без превоза

  • Извор: Глас Српске
  • 23.10.2024. 07:12

Ђаци и радници из приједорских приградских насеља до којих саобраћа “Аутотранспорт” јуче ујутро су нервозно гледали на сат узалудно чекајући аутобуски превоз, обустављен због нагомиланог дуга за гориво, који би већ данас, требало да буде измирен, а линије поново успостављене.

Путници из Омарске, Козарца, Тукова и других мјесних заједница на подручју града Приједора који користе услуге “Аутотранспорта” огорчени су што их нико није обавијестио да аутобуси престају саобраћати.

"Каснио сам на посао готово сат времена, а исто толико и кћерка на наставу. Аутобус којим свако јутро путујемо до Приједора једноставно није наишао. У почетку смо мислили да касни, али након получасовног чекања схватили смо да неће доћи па смо се с комшијом пребацили до града. Тек у току дана сам из медија сазнао да су линије обустављене“, испричао је један Козарчанин.  

Јелена Далмација у исповијести за Досије: Гледала смрт своје мајке

Јелена Далмација у исповијести за Досије: Гледала смрт своје мајке

Да путници нису обавијештени о обустави аутобуског саобраћаја тврди и предсједник Савјета мјесне заједнице Омарска Жељко Романић.

"Из Омарске има много путника који раде или се школују у Приједору и многи од њих су збуњено на станицама чекали превоз који није наишао.  Да их је бар неко на вријеме обавијестио да аутобуси неће доћи па да се организују. Проблем са јавним приградским превозом вуче се већ дуго и све док главни челници не сједну и не нађу рјешење за очекивати је да се овакве ситуације понове“, казао је Романић.

Вршилац дужности директора приједорског “Аутотранспорта” Игор Милетић рекао је да су све линије којима саобраћају обустављене због дугова према добављачима горива, који уз укупне неизмирене обавезе радницима и држави достижу милион марака.

"Добављачи су преварени више пута, изгубили су повјерење и тешко га је вратити. За три мјесеца, колико сам на функцији директора, исплатио сам три пуне плате, уплатио 100.000 КМ пореза, вратио дио превозника да користе услуге аутобуске станице. Платили смо и дио дуга добављачима горива и резервних дијелова, али старе дуговања нисмо могли“, рекао је Милетић који сматра да је предузеће одрживо и да уз подршку Градске управе могу ријешити проблеме настале у претходном периоду. 

Отео дјевојчицу (9) испред тржног центра: Одвео је у стан, па у парк, а онда и у Хитну помоћ

Отео дјевојчицу (9) испред тржног центра: Одвео је у стан, па у парк, а онда и у Хитну помоћ

Интервентна подршка Градске управе у виду од 100.000 КМ већ јуче је требало да буде на рачуну предузећа.

"Дуг за гориво према добављачима је нешто мањи од 80.000 КМ, а предузећу ћемо одмах уплатити 100.000 марака, што ће бити укупно 800.000 КМ колико смо им дали ове године. Очекујем да линије данас буду поново успостављене. То су рекордна издвајања из градске касе, али нису довољна јер фирму оптерећују дугови из прошлости, а проблеми датирају још од 2013. године. Настојимо их са оваквим износима помоћи како бисмо елиминисали кашњења у исплати плата“, рекао је за “Глас” градоначелник Приједора Слободан Јавор. 

Додао је да ће у буџет за наредну годину настојати да укалкулишу значајнија средства како би ово транспортно предузеће измирило већи дио дуговања и наставило несметано да послује. 

Аркан у Бањалуци напао и опљачкао старца

Аркан у Бањалуци напао и опљачкао старца

Предсједник Удружења саобраћаја и веза при Привредној комори Републике Српске Дејан Мијић каже за “Глас” да је ситуација у већини транспортних предузећа тешка и изазовна усљед низа удружених негативних фактора.

"Трпимо све ударе кретања цијена горива, константно биљежимо пад броја путника, плус што у градском и приградском саобраћају не можемо формирати цијене по тржишним принципима, цијену карте одређују локалне заједнице. На међународним линијама формирање цијена је слободно, али је конкуренција толико велика да се тешко изборити. Мора се изнаћи могућност да локалне заједнице више помажу предузећима јер многе линије које се морају одржавати нису рентабилне“, казао је Мијић и додао да многе земље у окружењу па и град Бањалука субвенционишу  градски и приградски превоз, који је од великог интереса за грађане те да је то пут којим би требало кренути и остали градови у Српској.

План

Игор Милетић је навео да су радницима исплаћене плате за период до половине јуна, али да он сам није примио још ниједну плату. 

"Радници нису одустали од овог предузећа. Они раде. Заједно правимо план за рјешавање дугогодишње кризе. Не могу прецизирати када ће бити завршен, а кад се то деси презентоваћемо га Градској управи чију подршку имамо“, истакао је Милетић који је на функцију вршиоца дужности директора именован у јулу ове године.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 16:30 Вијести у 16:30

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 16:40 Народ Прича (Р)

    Народ Прича (Р)

  • 17:00 Одметница (Р) (12+)

    Одметница (Р) (12+)

  • 17:50 Емисија: Тајне музеја

    '''Емисија: Тајне музеја

  • 18:20 Путуј, пробај заволи са Лазаром

    'Путуј, пробај, заволи са Лазаром' откриће вам чари туризма и гастрономије широм Републике Српске и одвешће вас на позната, мање позната, па чак и сасвим непозната мјеста.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.