Након објаве оставке папе Бенедикта 16. 2013. године многи су поново почели говорити о “пророчанству папа” које се приписује светом Малахији.
Ово пророчанство кола и узбуњује католике широм свијета годинама, а једно је и од кључних разлога учесталих напада на Папу Фрању кроз његов понтификат.
Опет је актуализовано након смрти папе Фрање. Заправо, кад год се бира нови Папа, ово се пророчанство дијели међу вјерницима и буди страх од ‘посљедњег’ Папе.
Ко је био свети Малахије, какво је то пророчанство и шта бисмо требали мислити о њему? Ево девет ствари које требате знати прије доношења властитог суда.
Што је Малахијево пророчанство?
То је наводно приватно откривење приписано средњовјековном лику св. Малахији. Пророчанство папа, које се приписује Светом Малахију, јесте листа 112 кратких шифрованих фраза на латинском језику. Улога тих кратких написа јесте да опише сваког од римо-католичких папа (заједно с неколицином антипапа), почевши с папом Целестином 2. (1143.–1144.), а завршно с насљедником тренутног папе Бенедикта 16, папом под именом Петар Римљанин, чији ће понтификат, према пророчанству, завршити уништењем Рима.
Ко је био свети Малахије?
Свети Малахије био је надбискуп Армагха у Ирској у 1100-има. Наводно је посјетио Рим у којем је имао визију будућих папа и записао их.
Зашто људи сада посебно сада говоре о пророчанству?
Претпосљедњи мото у пророчанству папа, повезан је с папом Бенедиктом 16, што значи да је посљедњи повезан с Папом Фрањом. Након папе Фрање дакле, пророчанство завршава најавом, краја и суда.
“Петра Римљанина, који ће хранити овце у многим невољама; кад буду готови, град на седам брежуљака биће уништен, а страшни ће судија судити свом народу. Крај".
Је ли ово одобрена приватна објава? Не није. Иако је већ неколико стотина година утицајна у неким католичким круговима, Учитељство је не одобрава.
Који докази постоје против аутентичности?
Значајан знак против његове аутентичности је чињеница да је објављено тек 1595. године, иако је свети Малахија умро 1148. Нема записа о постојању пророчанства у протеклих 447 година.
Наводно је то било зато што је пророчанство лежало, заборављено, у римском архиву, а поново је откривено тек 1590. године.
Ово је објашњење начелно могуће, али чињеница да не можемо утврдити његово постојање стотинама година све до смрти његовог наводног аутора такође је у складу с тврдњом да је ријеч о фалсификату састављеном око 1590. године и потом “постављеном” у архив. Такође можда никада није било у архиву, већ се само тврдило да јесте.
Иако чињеница да нема спомена о овом документу у стотинама година између времена његовог пријављивања и поновног открића не доказује да је лажан, баца значајну сумњу на његову аутентичност.
Како се још може процијенити поузданост пророчанства?
Ако није могуће успоставити вањски, историјски запис за пророчанство, онда је сљедећи логичан приступ испитати његов садржај како би се видјело с којом теоријом о његовом поријеклу је досљеднији: чини ли се да садржај сугерише да је написан у 1100. или сугеришу да је написано око 1590. године?
Многи посматрачи су мислили ово друго. Један од разлога је тај што су “изреке” за период прије 1590. врло лако повезиве с папама које наводно представљају.
Насупрот томе, гесла која се додјељују папама након 1590. пуно је теже повезати с папама које наводно представљају, а често се види да је у питању измишљотина. Дакле, чини се да пророчанство није испуњено, што је Библијски начин за разлучивање.
Изреке уопштено садрже референце на једну од неколико ствари, укључујући папино име (његово папинско име, његово рођено име или његово породично име), његово мјесто поријекла или хералдички грб повезан с њим (његов папински грб, његов породични грб, или грб његовог реда или мјесто поријекла).
Често укључују игру ријечи у вези с тим стварима, иако је то очигледније на латинском него на другим језицима.
Који су неки од примјера мота које је лако повезати с папама прије 1590.?
Неки примјери укључују:
Екс кастро Тиберис (“Из дворца на Тиберу”). То је повезано са Селестином 2. (1143-1144), који је рођен у Цита ди Кастелло (Град дворца), који се налази на обалама ријеке Тибер.
Фригидус абас (“Хладни опат”). То је повезано с Бенедиктом 12. (1334.-1342.), који је био опат самостана у Фонтфроидеу (“Хладно врело”).
Де парво хомине (“Од малог човјека”). То се повезује с Пијем 3. (1503.), чије је породично име било Пиколомини, што је изведено од пиколо (мали) и уомо (човјек).
Који су неки примјери мота које је тешко повезати с папама након 1590?
Неки примјери укључују:
Пиа цивитас ин бело (“Побожни град у рату”). То је повезано с Иноћентијем 4. (1591.), али нема доброг начина да га повежемо с тим геслом. Неки су указивали на чињеницу да је он био јерусалимски патријарх прије него што је изабран за папу, а Јерусалим би се могао сматрати “побожним градом”, али то би могао бити и Рим и многи други. Рачунао би се готово сваки хришћански град, а Јерусалим у то вријеме није био хришћански град. Надаље, Јерусалим није био у рату док је он био папа.
Акила рапаx (“Разбојни орао”). То је повезано с Пијем 7. (1800.-1823.), али не постоји добар начин да га повежемо с тим геслом. Неки су предложили да се његова владавина преклапала с Наполеоновом и да би се Наполеон могао описати као грабежљиви орао (то јест, гладни командант војске), али то је врло танко и чини гесло, не описом папе, већ некога другог који је био на свјетској позорници за вријеме његове владавине.
Релиђио депопулата (“Уништена религија”). То је повезано с Бенедиктом 15. (1914.-1922.), али нема доброг начина да га се посебно повеже с тим геслом. Нема очите везе с његовим именом, породицом, мјестом поријекла или грбом. Он није уништио вјеру или вјерски живот. Ни једно ни друго није уништено током његове владавине. Он је владао током Првог свјетског рата, али ни то није уништило ништа. Он је такође владао када је комунизам дошао на власт у Русији. То није уништило религију у његово вријеме ни у Италији. И опет бисмо мото повезали с нечим другим, а не с Папом, пише "Дневно".
Кад би се то допустило, онда би се сваки мото могао повезати с нечим што се негдје догодило у свијету током дана папе, а пророчанства не би имала посебну вриједност јер би сва била примјењива на било којег папу.
Требају ли католици бринути о пророчанствима папа?
Не. То није одобрено указање, а докази су у складу с тим да је фалсификат састављен око 1590.