Послије седам година њемачки произвођач одлучио је да укине ознаке које су изазивале конфузију код многих.
Ауди је збунио јавност 2017. године када је увео двоцифрен систем назива за своје моделе у читавој гами, а сада је, на радост многих, томе дошао крај.
Актуелна терминологија се заснива на снази, од ознаке "30" која се користи за аутомобиле који развијају од 110 до 130 КС па све до ознаке "70" за возила снаге веће од 544 КС.
Двоцифрене ознаке појављују се поред уобичајених ознака ТФСИ, ТДИ и quattro, али је послије седам година немачка компанија одлучила да их укине.
Први модел који се појавио након укидања поменутих ознака био је Q6 Е-Трон, иако је нова ера технички започела моделом Q8 Е-Трон.
Међутим, Ауди и даље користи збуњујућу стратегију именовања у званичној документацији за Q8 Е-Трон.
Флоријан Хаузер, Аудијев шеф продаје и маркетинга електричних возила, потврдио је за Ауто Експрес да више није потребно користити бројеве.
Поред тога, Ауди покушава да поједностави своју понуду која се односи на нови електрични кросовер. Стандардни Q6 са погоном на сва четири точка је познат као Q6 Е-Трон quattro, док се снажнији зове SQ6 Е-Трон.
Будућа верзија са погоном на задње точкове ће се звати само Q6 Е-Трон. Међутим, Ауди би могао да дода суфикс као што је "Перформанс" како би разјаснио линију модела која се нуди са различитим опцијама величине батерије.
Електрични модели нису једини на које утиче поједностављена шема именовања, јер ће и бензински и дизел аутомобили слиједити тај примјер.
Двоцифрена ознака биће уклоњена са поклопца/врата пртљажника модела са моторима са унутрашњим сагоријевањем, али се још не зна да ли ће та номенклатура бити потпуно одбачена избацивањем из конфигуратора, маркетиншких материјала и слично.
Долазе и друге промјене имена. Бивши директор Аудија Маркус Дусман потврдио је прошле године да ће Ауди А4 постати А5 за сљедећу генерацију, баш као што ће А6 прећи на ознаку А7.
Стога, требало би да се припремите за моделе А5/С5/РС5 Авант и А7/С7/РС7 Авант, колико год то чудно звучало.
Остаје да се види да ли ће седан стићи као насљедник одлазећег А4 након што је усликан Спортбек са 5 врата. Био би неуобичајен потез за Ауди да прекине своју понуду ривала BMW-ovoj лимузини Серије 3 и Мерцедесовој лимузини Ц-класе.
Пар-непар
Надоградња на бензинске/дизел моделе А4 и А6 дио је плана компаније да користи непарне бројеве за возила опремљена моторима са унутрашњим сагоријевањем и парне бројеве за електричне аутомобиле.
Преименовање две линије модела створиће простор у гами за електричне моделе А4 и А6.
Ауди планира да повуче из понуде моделе А1 и Q2 након завршетка животног циклуса тренутне генерације.
TT је отишао у историју у новембру 2023. године, док се производња Р8 завршила прошлог мјесеца.
У међувремену, Ауди припрема СУВ Q9 са трећим редом сједишта и пуно простора, који ће бити одговор на Мерцедес-Бенз ГЛС и BMW X7.
Q9 ће бити међу посљедњим новим модјелима са СУС моторима, јер Ауди намјерава да представља само нове електричне аутомобиле од 2026.
Такође, план је да се производња модела СУС оконча до 2033. године, што значи да компанија постаје потпуно електрични бренд.