Прије око двадесет година, када су први аутомобили почели да користе електронске ручне кочнице, реакције су биле подијељене.
Данас је то већ уобичајена појава, а возачи се све више навикавају на коришћење прекидача умјесто класичне ручне кочнице.
Електрична кочница доноси многе предности, не само што омогућава бољу интеграцију у ентеријер возила, већ дизајнерима оставља више простора за креативност.
Свиђа им се то што ентеријер изгледа складније без класичних ручних механизама.
Основна функција електричне кочнице је идентична као код традиционалне: спречава помјерање аутомобила, посебно на узбрдицама и низбрдицама.
Њена највећа предност је једноставност кориштења; возачима не захтијева физички напор, што је чини идеалном за све.
Поред тога, многи модерни системи долазе са додатним функцијама, попут помоћи при кретању на узбрдици, која спречава котрљање уназад.
Међутим, поставља се питање шта се дешава када при брзини од 80 километара на сат повучете електричну паркирну кочницу.
Аутор једног ТикТок видеа показао је да се у том случају не дешава ништа драматично. Аутомобил се зауставља, али постепено, што возачу омогућава да избјегне проблеме.
Ипак, прелазак на електронске системе може бити скуп. Трошкови поправке електричних подизача често достижу око 1.000 евра, док је поправак класичне ручне кочнице у просјеку само 150 евра.
Ова разлика може бити значајна за возаче који се суочавају са евентуалним кваровима, пише "Јутарњи".