Стручњаци за гуме тврде да милиони возача праве велику грешку приликом замјене гума на аутомобилу.
Наиме, када се не мијењају све, већ само истрошене предње гуме, никада се нови пар гума не би требало ставити на предњу осовину. Умјесто тога, требало би их монтирати на задњу осовину, а гуме које су биле страга пребацити на предње точкове.
Можда већ знате ово правило, али технички менаџер компаније „Мишелин“ у Великој Британији Брајан Портеус недавно је сугерисао тамошњем „Ауто Експресу“ да половина британских возача није имала појма да је то потребно урадити када мијењају само један пар гума.
„Све има везе са стабилношћу“
Можда се питате зашто стављате боље и новије гуме позади када је предња та која мора да обави све кривине и нагло кочење? Све има везе са стабилношћу. Постављањем бољих гума на задње, свако проклизавање и могућност да се аутомобил преврће при прекомјерном управљању се минимизира. Ово може бити изузетно опасно на мокром путу.
– Када је возило стабилно, онда можете почети да размишљате о кочењу и вучи. А, оно што заправо видите је да постоји довољна снага кочења и вуча упркос дјелимично истрошеним гумама на предњој страни – рекао је Портеоус.
Што је најважније, са новим задњим гумама, возач ће лакше разумјети и контролисати било какво проклизавање предњег краја. Мјешавина нових меких предњих и старих тврдих задњих гума често доводи до неконтролисаног проклизавања при великим брзинама, док је у супротном могућност да се тако нешто деси много мања и возач може много лакше да спријечи ову појаву.
Овај стручњак такође каже да се правило „нове гуме позади“ примјењује без обзира на конфигурацију погонског склопа вашег аутомобила, тако да се примјењује на возила која имају погон на задње точкове или на све точкове.