Престанак рада серво уређаја на возилу у току вожње може бити неугодан доживљај који оставља осјећај као да се управљач не може окретати.
Настала неисправност на управљачком механизму може узроковати кобне посљедице с немогућношћу управљања возилом током вожње због могућих насталих проблема на вези између кола управљача и точка. Кретање неуправљивог возила може све учеснике у саобраћају довести у животну опасност уз могуће бројне материјалне штете.
Дефинитивно се ради о кључном механизму на возилу и обавеза је да се исти темељито прегледава у склопу обавезног техничког прегледа на потенцијалне неисправности у смислу видљивих оштећења или повећане истрошености на одређеном склопу управљачког механизма и осталих могућих неправилности које могу бити присутне на управљачком механизму.
Серво управљање нам олакшава закретање управљачких точкова приликом окретања обруча управљача, док закрећемо управљач у мјесту или приликом покретања возила при малим брзинама па према томе нам серво уређај олакшава физички окретати обруч управљача. То омогућује лакше управљање с возилом за већи комфор и мање замарање возача те брже реакције што повећава ниво безбједности бржим избјегавањем нежељених догађаја у контексту бржег заобилажења изненадних препрека током спорије вожње.
У основи први серво уређаји за управљаче су базирани на хидрауличком преносу, а најчешћи проблеми који би се догађали су они који опћенито прате хидрауличке преноснике:
Отказивање погонског ремена за погон хидрауличке пумпе, превентива може помоћи контролисањем стања ремена и примјена интервалне замјене ремена.
Отказивање хидрауличке пумпе, најчешће је узрокује низак ниво уља у хидраулици, унос нечистоћа из околине приликом поправка, а препорука је контролисати редовно ниво уља серво управљача и пазити да се код отвореног система не унесе нечистоћа.
Пуцање хидрауличких цријева (најчешће због старости гумених цријева или неправилно положена хидрауличка цријева).
Неисправне гумене манжетне или бртвенице које штите управљачки механизам летве управљача од уласка воде или прљавштине из околине, које се превентивно не замијене, резултирају скупоцјеним поправцима због пропуштања хидрауличког уља на тим мјестима. То се догађа због корозије или абразије клипа и бртви због уласка нечистоће из околине.
Ударна оптерећења на управљачки механизам изазваних лошим стањем путне инфраструктуре могу утицати на пуштање уља.
Код данашњих личних возила хидраулика је постала прошлост. Код нових серво уређаја предност су добили електромотри сличне величине као електромотор за брисач стакла. Они осигуравају уједначено и лагано окретање управљача. Електрични серво управљач створио је низ предности попут мањег броја потребних саставних дијелова, он осигурава мању масу уређаја, могуће је уређај укључити по потреби што возила чини штедљивијима, дијагностика серво уређаја је могућа с дијагностичким уређајем, а и јефтинији су у производњи. Звучи идеално, али нажалост у пракси и ови системи могу заказати у раду и имају своје недостатке у односу на хидрауличке серво уређаје:
Заказивање код електро управљања често наступа нагло, а код хидраулике управљач најчешће може имати одређену најаву наступања проблема па управљач полако постаје све тежи због недостатка уља или проклизавања ремена или слабијег притиска уљне пумпе.
Електрични серво управљач је један од већих електричних трошила на возилу и повећава број циклуса пуњења и пражњења акумулатора те више оптерећује генератор за пуњење акумулатора. Серво управљач је овисан о исправном акумулатору, генератору и погонском ремену генератора који знају често отказати, поготово у комбинацији с бројном додатном електричном опремом код данашњих возила. Насупрот томе, хидраулична пумпа може с погонским ременом бити независан уређај од генератора и акумулатора.
Настале неисправности на електричном серво управљачу већином се јављају уз отежано управљање с колом управљача и већином се укључи иконица на контролној табле црвене или наранчасте боје која опћенито јавља да је нешто неисправно с управљачем и потребно је прикључити возило на дијагностички уређај у сервису. Без уређаја није лако дијагностификовати неисправност док се код хидраулике већином проблеми јављају на мјеста пропуштања уља. Често је могуће долити уље како би прорадио управљач и наставити вожњу.
Већина произвођача не нуди резервне дијелове за електричне управљачке механизме, а често је разлог безбједност у саобраћају, све с циљем како би се избјегли потенцијално нестручни поправци на управљачком механизму који би могли утицати на смањену управљивост возила. Произвођач захтијева замјену цијелог склопа ступа управљача или летве управљача што нам знатно може повисити цијену поправка док је за хидрауличне системе углавном лакше пронаћи појединачне резервне дијелове у специјализованим сервисима за одржавање хидрауличких преносника.
Углавном, треба уважити сваку насталу промјену на управљачу која није била прије присутна и обратити се сервису како би се прегледало возило и како би се изоловао настали проблем с циљем избјегавања потенцијалне неисправности, која можда може утицати на смањењу или потпуну неуправљивост возила.
(Рапорт)