Putnici koji idu na ljetovanje autobusom više neće moći da nose nekoliko kofera i torbi, već će novim pravilima biti ograničeni na jedan kofer od 23 kilograma i ručni prtljag. Veliki broj Srba prilikom odlaska na odmor praktikuje da u jednom koferu ponesu hranu, a u drugom garderobu, pa posebno ručni zamrzivač, stolice za plažu, suncobrani...
U slučaju da prevoznik može da primi dodatni prtljag, putnik će morati da plati 30 evra po komadu, a to mu dođe ponekad koliko i jedan dan smještaja u apartmanu u Grčkoj van špica sezone. Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (JUTA), objašnjava za Kurir da je tokom prethodnih godina velika količina prtljaga predstavljala ozbiljan problem.
"Ti bunkeri mogu da prime određenu količinu, a sa druge strane težina tih prtljaga može da napravi ozbiljne tehničke probleme na autobusu. Ubacivali su ljudi sve što im je padalo na pamet, nosili su puno hrane, svega i svačega, a to pritom po nekim carinskim propisima nije ni dozvoljeno", naveo je Seničić.
Naglasio je da nije bilo drugog načina da se putnici uvedu u normalu.
"Ozbiljna je količina prtljaga tih 23 kilograma, pogotovo kad idete na more, ne iseljavate se iz zemlje, već idete na odmor! Sve preko toga može biti opasno i rizici su previše veliki da ih mi preuzimamo na sebe", istakao je Seničić:
"Ovo je uvedeno iz bezbjednosnih razloga, jer ne može drugačije da se izađe na kraj s tim. Gurali su se koferi po mjestima gdje se putnici prevoze, to je opasno, ako, ne daj bože, autobus naglo zakoči", može da povredi nekoga taj prtljag. Više ne možemo putnike da prevozimo tako! To je uticalo i na kvarove autobusa i da se izazovu čak i saobraćajne nezgode. Čak se dešavalo da od težine tolikog prtljaga pucaju poluosovine na autobusima. Putnici su na vrijeme upozoreni i obaviješteni o tome prilikom kupovine aranžmana.
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbjednost saobraćaja, objasnio je da je najbitnija bezbjednost putnika i ostalih učesnika u saobraćaju:
"Stvari koje se nalaze u putničkom prostoru mogu se u slučaju sudara ili prevrtanja pretvoriti u smrtonosne projektile, pa je stoga svaki teret u putničkom prostoru, osim u dijelu koji je posebno namijenjen za prtljag, krajnje nepoželjan s bezbjednosnog aspekta. Za svako motorno vozilo, s obzirom na vrstu i osovine vozila, propisana je najveća dozvoljena masa vozila i to čini zbir mase praznog vozila i nosivost vozila. Ukoliko se najveća dozvoljena masa prekorači, a to negativno utiče na bezbjednosne karakteristike vozila, utiče na povećano habanje puta i povećano habanje samog vozila koje se preoptereti, to se tretira kad su u pitanju prevoznici kao privredni prestup, za koji je zaprijećena kazna od 300.000 do dva i po miliona dinara", rekao je on.
(Kurir)