03.05.2025
11:57
Amerikanac Timoti Fride dozvolio je da mu se 856 puta ubrizga otrov najsmrtonosnijih zmija na svijetu, a direktno ga je ugrizlo više od 200 puta.
То га је барем једном замало убило, а ипак би та лудост једног дана могла спасити многе људске животе. Шта тјера тог човјека на такве подухвате?
Тимоти Фриде, обичан човјек из Висконсина, постао је жива легенда у свијету токсикологије. Његова опсесија змијским отровима започела је као лични изазов, али брзо је прерасла у нешто пуно веће. Свјесно се излагао смртоносним отровима како би развио имунитет, а његова метода, иако екстремна, привукла је пажњу научника широм свијета, пише "Феникс магазин".
Један од најстрашнијих тренутака догодио се кад га је угризла црна мамба, једна од најбржих и најотровнијих змија на планету. Клиничка смрт, откуцаји срца, парализа – преживио је само захваљујући хитној медицинској интервенцији. Ипак, након опоравка, наставио је с експериментима.
Фриде вјерује да његово саможртвовање може помоћи у стварању универзалног противотрова који би могао спасити животе људи у најудаљенијим дијеловима свијета гдје змијски угризи често значе сигурну смрт. Његова крв садржи антитијела која би могла бити кључна за развој нових терапија.
Док неки његову страст виде као чисти ризик, други, укључујући стручњаке, сматрају да би управо такви екстремни случајеви могли довести до револуционарних открића у медицини.
"Ако моје тијело може помоћи, ја сам спреман на све", каже Фриде.
Хоће ли његова прича завршити као трагична грешка или као херојски допринос науци? Вријеме ће показати.
Сваке године више од 100.000 људи умре од змијских угриза. Стандардни противотрови често су прескупи и недоступни у сиромашним регијама. Фриде сарађује с лабораторијама у потрази за јефтинијим и ефикаснијим рјешењима.
Najnovije
Najčitanije
Trenutno na programu
16:50
Centar dana
infotejnment
18:20
Narod priča
reportažna emisija
18:55
Marketing
marketing
19:00
ATV vijesti
informativni program vijesti
19:40
Marketing
marketing
19:42
Sport
sportski program
19:49
Marketing
marketing