Large banner

Коментари:

0

Подијели:

Колико је електричном аутомобилу потребно да пређе 1000 км

12.02.2024

17:57

Колико је електричном аутомобилу потребно да пређе 1000 км

Цитроен је организовао веома занимљив тест. Одлучили су да сазнају колико је електричном аутомобилу потребно да пређе удаљеност од 1000 км, али узимајући у обзир све критеријуме: капацитет батерије, потрошњу енергије, односно брзину пуњења. Дијелом су се водили и чињеницом да су их бројни произвођачи електричних аутомобила, како би повећали домет својих возила, опремили тежим и скупљим батеријама које троше више енергије.

Цитроен је сарађивао с УТАЦ-ом, глобално признатом групом на пољу аутомобилских тестова, валидација и сертификација. Питање које им је постављено било је једноставно: колико времена је потребно да се пређе 1000 км електричним возилом, тачније е-Ц4 X?

То је питање са којим се купац суочава кад погледа спецификације: величина батерије, сертификовани домет, тежина, брзина пуњења итд., а без потпуног разумијевања како се то спроводи у кориштење у стварном свијету.

Како би обезбиједио референтне тачке, УТАЦ је добио задатак да спроведе тест под строго сличним условима гдје су у поређењу била веома слична конкурентска возила: Рено Меган, Е-Тех, Волксваген ИД.3 и МГ 4. Мјесто тестирања је била стаза 50-ак километара удаљена од Париза, што значи да у једначину нису улазили услови на саобраћајницама.

И коначно, Цитроен е-Ц4 X се показао као најбржи у реализовању 1000 км с укупним временом, укључујући пуњење, од 11 сати и 57 минута. Његовим конкурентима је за исту удаљеност било потребно између 14 и 67 минута више. Резултати су, дакле, условљени нижом потрошњом енергије и оптимизованим временима пуњења.

С обзиром на то да је тест организовао и финансирао Цитроен, наравно да не можемо бити у потпуности сигурни у објективност критеријума, зато нећемо ни откривати поредак, али је веома похвално видјети да се у "свакодневни" језик преводе широкој јавности врло тешко схватљиви појмови везани за електрична возила.

Large banner