Чак и они возачи који пажљиво одржавају аутомобил имају неке навике којима несвјесно оштећују своје љубимце. Једна од таквих навика јесу честе вожње на кратким дестинацијама.
Многи од нас, навикнути на вожњу, и одвикнути од пјешачења, чак и у продавницу, до трафике или у оближњу пекару, одлазимо колима, а то може скупо да нас кошта јер овакве вожње нимало не пријају мотору нашег возила.
Током преласка кратких дестинација од стотинак метара, мотор не достиже радну температуру, а то може да доведе до озбиљних кварова. Влага не стиже да испари, и мијеша се са уљем, а стварају се и наслаге нечистоћа на ЕГР вентилу и другим дијеловима мотора. Посљедице могу бити различите. Послије неког времена може се створити скрама на поклопцу за долијевање уља. Тада уље озбиљно почиње да губи своја мазивна својства и треба га хитно замијенити.
Приликом вожњи на кратким дестинацијама такође може да дође до мијешања уља и горива, и у том случају долази до промјена на уљу које се могу видјети чак и голим оком. Да бисте открили да ли је све у реду можете да омиришете шипку за мјерење и уколико не осјетите мирис горива, све је у реду.
Уколико имате индикатор, пожељно је да током вожње пратите температуру мотора. Из мотора који достигне радну температуру, кондензација испарава, међутим, у возилима која се возе на кратким релацијама то се неће десити, и у њима ће се временом акумулирати све већа количина воде и горива у картеру. Уље због тога губи своја својства и није у стању да испуни своју функцију, што доводи до оштећења мотора, па чак и до озбиљних проблема,
Рјешење је, наравно, једноставно. Када год сљедећи пут помислите да се „одбаците“ колима до продавнице или трафике, боље се опредјелите да тамо одете пјешке. Здравије је и за вас, и за ваш аутомобил. Такође, пожељно је и редовно вршити контролу уља.