Italijanski proizvođač supersportskih automobila organizovao je specijalnu izložbu u svom muzeju u Maranelu povodom obilježavanja devet decenija od prvog nastupa u auto-moto sportu.
Ferari je u svijetu podjednako poznat kao proizvođač "civilnih" sportskih automobila i kao učesnik u čuvenim auto-moto takmičenjima, među kojima je medijski najatraktivnija Formula 1 u kojoj je imao dosta uspjeha.
Priča o Ferariju i auto-trkama započela je prije skoro jednog vijeka, čak i prije osnivanja istoimene kompanije za proizvodnju automobila, dok je Enco Ferari još pravio trkačke automobile za Alfa Romeo.
Pred Drugi svjetski rat, 1939, Enco je odlučio da se osamostali, a i zbog ugovora sa Alfom nije odmah smio da koristi sopstveno prezime.
Tako je najprije osnovao firmu Auto Avio Costruzioni u okviru koje je nastao njegov prvi samostalni trkački automobil - model 815, za sezonu 1940.
U muzeju u Maranelu izloženi su neki od najvažnijih trkačkih Ferarija iz istorije ove kompanije. Među njima su Ferrari D50, koji je vozio legendarni Huan Manuel Fanđo kada je osvojio svetski šampionat Formule 1.
Tu je 246 F1, sa kojim je Majk Horton takođe postao prvak u F1 takmičenju, kao i bolid 156 F1 kojim je 1963. upravljao Džon Sertiz.
Posjetioci imaju priliku da uživo vide i Alfa Romeo 8C 2300 Spider iz 1932, kako prvi trkački automobil sa amblem "propetog konja", koji će postati zaštitni znak Ferarija, a među eksponatima su i bolidi Mihaela Šumahera (F2004) i Kimija Raikonena (F2007).
Tu je i jedinstveni trkački Ferrari P80/C kao predstavnik najnovije generacije supersportskih modela ovog proizvođača namenjenih isključivo vožni po stazi.
Izložba kojom Ferari obilježava značajan jubilej otvorena je 5. juna, a traje do maja 2020, pa ukoliko vas put u narednih godinu dana nanese u ovaj deo Italije, nemojte da je propustite.