Јул мјесец, умјесто да буде вријеме одмора, путовања и породичних окупљања, на путевима Републике Српске оставио је трагичан биланс – повећан број саобраћајних несрећа, повријеђених, али што је најтеже, и изгубљених људских живота.
У свега мјесец дана, 11 особа изгубило је живот у саобраћајним несрећама у Републици Српској. Међу страдалима су возачи, сувозачи, бициклисти и мотоциклисти, пјешаци људи различитих узраста и профила, који су у само једном тренутку постали црна статистика.
И док се јавност још увијек опоравља од шокантних сцена са мјеста несрећа, нови случајеви настављају да пуне црне хронике. Нажалост, ситуација није ништа боља ни у остатку државе, а број погинулих у истом периоду на путевима Федерације БиХ још је већи.
Упркос бројним апелима, појачаним контролама и законским мјерама, црна хроника и даље биљежи све учесталије несреће на путевима. Прекорачење брзине, вожња под дејством алкохола, неприлагођена вожња условима на путу и умор возача само су неки од фактора који свакодневно односе животе. Посебно забрињава податак да су међу страдалима и млади, често на почетку свог животног пута.
Најновији случај десио се у уторак, када је у тешкој саобраћајној несрећи код Модриче погинуо дугогодишњи радник МУП РС Милорад Тодоровић (63), док је његов колега, предсједник Синдиката радника МУП РС, Небојша Продановић, повријеђен.
У недјељу је у послијеподневним часовима у Маглајанима код Лакташа погинуо Саво Миздрак (73) из Маглајана, када се возећи “ланд ровер” сударио са другим аутомобилом.
У суботу ујутро код Билеће догодила се стравична саобраћајна несрећа у којој су погинуле двије дјевојке из Лазаревца, Јелена Р. (22) и Бојана Ћ. (22). До стравичне саобраћајне несреће дошло је када је аутомобил “пежо” у којем су се налазиле настрадале, ударио у банкину са своје стране пута, а затим прешао на супротну страну и директно се сударио с камионом.
Према подацима Републичког завода за статистику, укупан број саобраћајних несрећа у другом тромјесечју 2025. године већи је за 23,8 одсто у односу на исти период 2024. године. Број повријеђених мањи је за 3,2 одсто, а број погинулих већи је за 50 одсто у односу на исти период прошле године.
Милија Радовић, замјеник в.д директора Агенције за безбједност саобраћаја РС истиче за Српскаинфо да су најчешћи узроци настанка саобраћајних несрећа непрописна и неприлагођена брзина кретања, вожња под утицајем алкохола, али и кориштење мобилног телефона.
"Од почетка године до краја јуна мјесеца погинуло је 55 особа, а прошле године у истом периоду погинуло је 46 особа. Тај негативан тренд наставио се у јулу, гдје имамо већи број саобраћајних несрећа са погинулим лицима. Према статистици МУП РС, најчешћи узроци настанка несрећа су неприлагођена брзина, радња возилом у саобраћају, вожња под утицајем у алкохола, те кориштење мобилног телефона. Ми смо мјерили индикаторе безбједности саобраћаја у прошлој години, чак 12,6 одсто је користило мобилни телефон у току вожње, а 2023. године је било 6,6 одсто. Дакле, имамо експанзију кориштења мобилног телефона у вожњи. Ови љетни мјесеци су карактеристични, јер имамо повећан број возила, због годишњих одмора и доласка људи из иностранства", каже Радовић.
Радовић сматра да се у безбједност саобраћаја мора много више улагати.
"Сви субјекти морају радити свој посао, а у безбједност саобраћаја се мора много више улагати. Потребна су већа улагања у превентивне активности, али и пооштравање казнене политике. Имамо информације да је МУП РС почео камерама контролисати појас и кориштење мобилног телефона код возача, што је позитивна ствар. И улагања Владе РС у стационарне радаре и пресретаче је добро улагање у безбједност саобраћаја. Очекујемо да буде улагања и у превентивне кампање, да би се унаприједила саобраћајна култура и смањио ризик од саобраћајних несрећа", појашњава Радовић.
Апеловао је на све возаче да се у љетним мјесецима, али и током цијеле године придржавају ограничења брзине кретања, да обавезно користе појас и да не сједају за волан под утицајем алкохола.
Најновије
Најчитаније
23
06
22
52
22
28
22
08
21
50
Тренутно на програму