Бањалучани више неће морати да чекај сатима када мијењају пасош. Од данас термин могу заказати електронским путем за пар минута. Потребно је да се на интернет страници МУП-а изабере опција "Е-услуге" након тога региструје и унесу основни подаци. Тада ће им стићи тачан термин када да дођу .
"Један термин приликом заказивања 15 минута траје, а највише могуће је пет особа, онда је до пола сата. Референти на локацијама, за то је издвојен посебан шалтер, он је обиљежен с 'Е-заказивање', претходно ће имати увид у листу заказаних термина и вршиће прозивање, тако да ви кад дођете на локацију одмах ћете моћи доћи до документа, једино је препорука заиста грађанима да дођу макар пет минута раније", каже начелник Управе МУП-а за информационо-комуникационе технологије Дивна Ловрић.
Раније су покренуте СМС услуге путем којих се могу добити информације попут рока трајања личних докумената и казнених бодова. Ово је само наставак процеса дигитализације комплетног рада МУП-а.
"Два су аспекта свега овога што радимо. Један је додатна ефикасност МУП-а када је ријеч о јавним исправама, а оно што је доминантно и кључно је економичност, професионалност и брзина којом ће грађани добити своју путну исправу како не би губили беспотребно вријеме и како би могли да обављају све своје друге активности“, поручио је министар иностраних послова Републике Српске Синиша Каран.
Ова услуга ускоро ће бити проширена и на остала документа грађана.
"У току прошле године на нивоу министарства више од 1,1 милион управно-правних поступака је извршено на захтјев грађана. До сада у прва три мјесеца ове године више од 250 хиљада захтјева је обрађено када је у питању МУП Републике Српске", каже начелник Управе МУП-а за правне и кадровске послове Срђан Обрадовић.
Осим нових услуга које ће радити за грађане, запослени су добили и нове униформе.
"Са задовољством констатујем да је након 15 година први пут купљена униформа за службенике који раде на издавању личних докумената. Ту смо издвојили око 400 хиљада КМ", каже начелник Управе МУП-а за материјално-финансијске и имовинске послове Бранка Савић.
За сада је електронска услуга омогућена само у Бањалуци, а у плану је да буде уведена и на осталим локацијама за издавање личних докумената.