Пруга није издржала екстремне температуре. Раширило се жељезо и деформисао колосијек. На три мјеста у дужини од 100 метара на дионици Добој – Петрово.
„Што је за очекивати, јер температура шине отприлике је била 60 до 70 степени у моменту кад је чувар обилазио пругу“, рекао је Јован Максимовић, шеф секције за одржавање пруга ЖРС.
Врела је пруга, али и кабине радних машина. У њих се не улази без флашице воде.
„Није то баш климатизовано, старе су машине. Што би ми народски рекли клима то шиба, отворимо све и то је то, издржи се“, каже Синиша Стојановић, радник ЖРС.
Издржи се, али тешко, кажу и грађевинци. На висини је још топлије. Милошу је 80., али уређење собе за унука не може да чека захлађење.
„Мора се пити пуно вода и мора се поранити у 6 сати и чекати вријеме, тако да намириш на 5-6 сати на дан, друкчије не може“, прича Милош Нешковић
Не може да чека ни косидба, за коју је вријеме идеално, прича Владан. Ради и балирање, згртање, превоз, па читав дан проведе на отвореном.
„Тешко је, поранимо ал' опет џаба је, читав дан посла има па некако се надурава. Најтеже је тамо од 2, 3 сата, тад је - очи испадају, врућина“, каже косац Владан Ћурић.
Ко не ради вани је само ујутро. Ни старији не памте овакве врелине.
„Кад сам ја био млад није се знало за температуру преко 30, то није постојало, сад је преко 40, то стварно пуно“.
„Код куће клима има, расхлађујем се овако, што више шетње то волим“.
„Бјежимо у хлад пијемо доста течности, воде“.
„У 10 у кући, прије подне мало се изађе, и замрачи“
„Мало узмемо новине, бјежимо у подрум, сакријемо се од сунца и тако до подне се може, послије подне тешко“.
Тако ће, према прогнозама, бити бар још седам дана. Да би се лакше поднијело савјет су лаганији оброци, доста воћа и поврћа и боравак у расхлађеном простору у најтоплијем дијелу дана.