Имајући у виду структурне проблеме с којима се суочава привреда, преокрет у њемачкој индустрији је мало вјероватан.
Изгледа да је вријеме да Нијемци почну да се мире с падом своје некад велике економије.
Нијемци се управо суочавају с четири јахача економске апокалипсе који галопирају овом, по свему судећи, некада великом привредом.
Како пише "Политико", та четири јахача апокалипсе огледају се у виду егзодуса велике индустрије, демографске слике која се нагло погоршава, урушене инфраструктуре и недостатка иновација.
Током посљедњих година Нијемци су били заокупљени миграцијама и сукобом у Украјини, а за то вријеме њихова економија се тихо урушила, додаје овај лист. Економске слабости подстичу страховање да ће се ова земља суочити с политичким екстремизмом.
Економски проблеми су сада у првом плану. То су лоше вијести за канцелара Олафа Шолца и његову "семафор коалицију". Чак и прије недавних економских проблема, Шолц се суочио с најнижим оцјенама повјерења које је добио неки њемачки лидер. Најнижи ниво повјерења током шеснаестогодишње владавине Ангеле Меркел био је 40 одсто, док је Герхард Шредер досегао дно с 24 одсто.
Шолц ће ове недјеље доживјети вјероватно још једно понижење: побједу деснице на регионалним изборима у Њемачкој, у његовој матичној држави Бранденбург. Шолцова Социјалдемократска партија (СПД) влада Бранденбургом од уједињења Њемачке.
Међутим, анкете показују да сада води десничарска партија Алтернатива за Њемачку (АфД), а питање је да ли ће његова ослабљена коалиција уопште потрајати до сљедећих савезних избора.
Прије 15 година Њемачка је изгледала као да је пронашла магичну формулу за просперитет. С индустријском базом, заснованом на технологијама из 19. вијека, Њемачкој је све теже да остане конкурентна. Компанија "Тесла" сада вриједи четири пута више од њемачке аутомобилске индустрије, а ту је и све моћнија Кина.
Изгледа да се Њемачка сада суочава само с лошим вијестима: амерички гигант у производњи чипова "Интел" објавио је да замрзава планирану инвестицију, вриједну 30 милијарди евра. Инвестиција, која је требало да донесе 3.000 радних мјеста, била би највећа инвестиција неке стране компаније у историји Немачке.
Ова вест је уследила након вести да "Фолксваген", први пут у својој 87-годишњој историји, разматра затварање фабрика у Немачкој. Ово је потресло Немачку и суочило је с чињеницом да се налази у продуженој стагнацији, која је почела 2020. године.
Економски изгледи Њемачке могу да буду само мрачнији. Као што је недавно саопштио економски институт Ифо: "Њемачка економија је у кризи".
Поред брзог старења друштва и ниске продуктивности, земља је тешко погођена и падом домаће потрошње.
Њемачка индустрија погођена је сукобом у Украјини, који јој је онемогућио приступ јефтином руском гасу. У Дуизбургу, компанија "Тисен Круп", некадашњи шампион у производњи челика, бори се да некако опстане, упркос обећаним субвенцијама немачке владе од око две милијарде евра.
Циљ владе је да Дуизбург претвори у центар за "зелени челик", замјењујући досадашње пећи на угаљ. Њемачка индустрија челика запошљава око 80.000 радника, али већина произвођача је смањила производњу због презасићења, изазваног слабошћу њемачке аутомобилске индустрије, констатује "Политико".
Прије неколико мјесеци се чинило да ствари тешко могу да се погоршају за СПД. На европским изборима у јуну, ова странка је током више од једног вијека претрпјела најгоре изборне резултате. На државним изборима на истоку Њемачке, странке из коалиције коју предводи СПД претрпјеле су тежак пораз.
Лидер Хришћанско-демократске коалиције Фридрих Мерц недавно је изјавио: "Желимо и морамо да останемо индустријска земља".
Али имајући у виду структурне проблеме с којима се суочава њемачка привреда, преокрет у њемачкој индустрији је мало вјероватан. Изгледа да је вријеме да Нијемци почну да се мире с падом своје некад велике економије, закључује "Политико".