Колапс

Најбоље финансирани европски стартап прогласио банкрот: Добили 15 милијарди долара, остало им 30 милиона и дугови

  • 25.11.2024. 08:37

Некада је био велика нада индустрије батерија, а сада је шведски стартап Нортволт поднио захтјев у САД за заштиту од повјерилаца. Генерални директор Петер Карлсон поднио је оставку на ту функцију. Тиме је преузео одговорност за драматични колапс.

Током година прикупили су финансирање у вриједности од 15 милијарди долара, највише од инвеститора и влада. Сада имају само 30 милиона долара у готовини. То им је довољно да послују – недјељу дана. Остао им је и дуг од 5,8 милијарди долара, преноси Фајненшел Тајмс.

Колико је недостајало да преживе

Закон САД их сада штити од принудне наплате повјерилаца како би покушали да се опораве. Током периода заштите могу да покушају са реорганизацијом и испуне обавезе према добављачима и купцима.

Карлсон је рекао да је Нортволту недостајало 1-1,2 милијарде долара да би наставио да ради.

Одлазећи директор је основао стартап 2016. Некада је радио у Теслу. Циљ са Нортволтом био му је да се позиционира у Европи, као одговор на конкуренцију произвођача батерија из Азије као што су CATL и BYD, корејски LG и SAMSUNG и јапански Panasonic.

Поруџбине вриједне 50 милијарди долара имали су од Фолксвагена, BMW-a, Сканије и Поршеа, а ове компаније су биле и инвеститори у стартап. У Нортволт су улагали и Блекрок и Голдман Сакс.

Да би наставили нормално да послују, траже једног или више инвеститора који ће обезбиједити финансирање.

Лоше управљање, велики трошкови

Запослени у Нортволту рекли су за Фајненшел Тајмс да су узроци пада лоше управљање, велика потрошња и слаби безбједносни стандарди, као и превелика зависност од кинеске опреме.

ФТ помиње и да је неколико инвеститора притискало Карлсон да одступи са мјеста првог човјека стартапа.

Карлсон је раније рекао медијима да сматра да је раније требало да "повуче кочницу" када је ријеч о плановима ширења како би се основни бизнис развио како треба. Рекао је и да је било "каменчића у машини".

Рекао је и да им је од највећег сувласника, Фолксвагена (који има 21 одсто удела) поручено да не могу више да их финансирају. Њихова једина фабрика у Шведској се мучила са производњом. С друге стране, банкрот неће утицати на планове за изградњу фабрика у Њемачкој и Канади јер су добиле значајне субвенције тамошњих влада.

Карлсон ће остати у борду директора компаније као виши савјетник. Он је један од највећих акционара компаније, пише Форбес.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: