Извор:
Кликс
27.08.2025
22:55
Коментари:
0Њемачка аутомобилска индустрија нагло пада: током протекле године индустрија је изгубила више од 51.000 радних мјеста, што је готово 7 одсто укупне радне снаге у њемачкој аутомобилској сфери.
Тржиште је једно од многих погођених америчким тарифама, као и ослабљеним извозом у Кину.
Рачуноводствена компанија EY, раније позната као Ernst & Young, извијестила је путем нове студије темељене на владиној статистици да је Њемачка изгубила отприлике 51.500 радних мјеста у периоду од једне године.
Аутомобилска индустрија чинила је готово половицу од укупно 114.000 изгубљених радних мјеста у истом раздобљу. Осим тога, забрињавајући тренд се само убрзао од 2019. и глобалне пандемије COVID-19: у Њемачкој је изгубљено око 112.000 радних мјеста у аутомобилској индустрији, а готово половина њих у посљедњој години.
Овај феномен углавном је посљедица ослабљеног извоза у Кину и САД. Потоње, највеће појединачно њемачко тржиште, пало је за око 10 посто, а увођење нешто виших царина значи да ће се проблем за Њемачку само додатно погоршати. Кина, дугогодишње друго најуносније њемачко тржиште, такође је претрпјела значајан ударац, доживјевши пад од 14 одсто у посљедњем тромјесечју. Потражња за страним произвођачима аутомобила брзо пада, превладава превелик број запослених, а флуктуација се брзо смањује.
Брзорастућа кинеска аутомобилска индустрија такође стално засјењује дуго хваљене њемачке аутомобиле: с јефтинијим и еколошки прихватљивијим електричним аутомобилима, Кина све више покрива властиту потражњу.
Не само то, велики произвођачи аутомобила попут Мерцедеса, Фолксвагена, Аудија, Боша, Континентала, ЗФ-а и Поршеа смањили су трошкове, а често су ограничења најтеже погодила Њемачку. Растући трошкови енергије такође доприносе масовним отпуштањима. Осим тога, BMW, Мерцедес-Бенз и Фолксваген извијестили су о значајном паду добити током првих шест мјесеци 2025., стварајући рецепт за катастрофу.
Њемачка биљежи неугодну промјену у стопи незапослености међу дипломираним студентима, нешто што земља није видјела већ дуго времена.
Очекује се да ће млади дипломирани инжењери имати потешкоћа с проналажењем посла у сљедећим годинама, осим ако се нешто не промијени. Нажалост, према EY-u, очекује се да ће се силазни тренд наставити, јер ће континуирани програми смањења трошкова и реструктурирања довести до још већег броја отпуштања у индустрији.
Ако се њемачка аутомобилска индустрија не опорави у сљедећих неколико година, млади инжењери можда ће се морати пребацити на друге индустрије како би спојили крај с крајем, а мораће се увести стратегије незапослености како би се помогло онима који су изненада остали без посла да се врате на ноге.
(Кликс)
Најновије
Најчитаније
20
18
20
15
20
06
20
04
19
46
Тренутно на програму