27.08.2025
22:55
Њемачка аутомобилска индустрија нагло пада: током протекле године индустрија је изгубила више од 51.000 радних мјеста, што је готово 7 одсто укупне радне снаге у њемачкој аутомобилској сфери.
Тржиште је једно од многих погођених америчким тарифама, као и ослабљеним извозом у Кину.
Рачуноводствена компанија EY, раније позната као Ernst & Young, извијестила је путем нове студије темељене на владиној статистици да је Њемачка изгубила отприлике 51.500 радних мјеста у периоду од једне године.
Аутомобилска индустрија чинила је готово половицу од укупно 114.000 изгубљених радних мјеста у истом раздобљу. Осим тога, забрињавајући тренд се само убрзао од 2019. и глобалне пандемије COVID-19: у Њемачкој је изгубљено око 112.000 радних мјеста у аутомобилској индустрији, а готово половина њих у посљедњој години.
Овај феномен углавном је посљедица ослабљеног извоза у Кину и САД. Потоње, највеће појединачно њемачко тржиште, пало је за око 10 посто, а увођење нешто виших царина значи да ће се проблем за Њемачку само додатно погоршати. Кина, дугогодишње друго најуносније њемачко тржиште, такође је претрпјела значајан ударац, доживјевши пад од 14 одсто у посљедњем тромјесечју. Потражња за страним произвођачима аутомобила брзо пада, превладава превелик број запослених, а флуктуација се брзо смањује.
Брзорастућа кинеска аутомобилска индустрија такође стално засјењује дуго хваљене њемачке аутомобиле: с јефтинијим и еколошки прихватљивијим електричним аутомобилима, Кина све више покрива властиту потражњу.
Не само то, велики произвођачи аутомобила попут Мерцедеса, Фолксвагена, Аудија, Боша, Континентала, ЗФ-а и Поршеа смањили су трошкове, а често су ограничења најтеже погодила Њемачку. Растући трошкови енергије такође доприносе масовним отпуштањима. Осим тога, BMW, Мерцедес-Бенз и Фолксваген извијестили су о значајном паду добити током првих шест мјесеци 2025., стварајући рецепт за катастрофу.
Њемачка биљежи неугодну промјену у стопи незапослености међу дипломираним студентима, нешто што земља није видјела већ дуго времена.
Очекује се да ће млади дипломирани инжењери имати потешкоћа с проналажењем посла у сљедећим годинама, осим ако се нешто не промијени. Нажалост, према EY-u, очекује се да ће се силазни тренд наставити, јер ће континуирани програми смањења трошкова и реструктурирања довести до још већег броја отпуштања у индустрији.
Ако се њемачка аутомобилска индустрија не опорави у сљедећих неколико година, млади инжењери можда ће се морати пребацити на друге индустрије како би спојили крај с крајем, а мораће се увести стратегије незапослености како би се помогло онима који су изненада остали без посла да се врате на ноге.
(Кликс)
Најновије
Најчитаније
Тренутно на програму
0:30
Центар дана (Р)
инфотејнмент
2:00
Народ прича (Р)
репортажна емисија
2:30
У микс зони (Р)
емисија о спорту
3:00
Историја хране (Р)
документарни програм