05.09.2025
09:27
Глобални инвестициони фонд Bain Capital разматра преузимање Costa Coffee, једног од најпознатијих ланаца кафића у Европи који је сада у власништву Coca-Cole. Понуду разматрају и TDR Capital и Apollo Global Management.
Вриједност трансакције процјењује се на око 2,3 милијарде евра, што је упола мање од износа који је платила када је купила Cost-у 2018. године – 4,6 милијарди евра.
Још почетком године Coca-Cola је сигнализирала да Costa Coffee више није у стратешком фокусу компаније, преноси Бизнисинфо.
Свијет
Ко су насљедници Арманијеве империје?
Главни разлози за повлачење укључују фокусирање на главни бизнис – газирана пића, воде и енергетски напици, гдје су марже веће; слабији раст тржишта кафе у Европи и снажна конкуренција, прије свега Starbucks-а; постпандемијске промјене навика потрошача, уз пад посјета локацијама у пословним четвртима и аеродромима које су биле кључне за Cost-у.
Овај потез уклапа се у стратегију Coca-Cola-е да капитал преусмјери на брже растуће сегменте, попут енергетских напитака и иновација у безалкохолним пићима.
Фудбал
Рој пчела прекинуо утакмицу: Сви морали да легну
Баин Цапитал и партнери планирају да, уколико дође до куповине, освјеже бренд и дигитализују пословање. Њихови планови укључују ширење на нова међународна тржишта, посебно Блиски Исток и Азију, те јачање онлине и апликативних наруџби, као и унапређење лоyалтy програма.
TDR Capital већ има искуство у малопродаји кроз власништво над британским Асда супермаркетима и курирском компанијом Еври, што би могло помоћи у оптимизацији логистике и дистрибуције за Costa Coffee.
Свијет
Путин упозорио: Уколико се стране трупе појаве у Украјини биће легитимна мета
Ако се ова аквизиција реализује, очекује се да Starbucks и други конкуренти појачају свој фокус на Велику Британију и европско тржиште како би искористили транзициони период у Costi.
То би био и сигнал инвеститорима да Цоца-Цола планира потпуно напуштање сектора кафе, што би могло утицати и на друге брендове у сличним сегментима.
За Bain Capital, ово је прилика да ревитализује један од најпрепознатљивијих британских брендова и искористи тренутни раст глобалног тржишта кафе, процијењеног на 126 милијарди долара годишње.
Најновије
Најчитаније
Тренутно на програму