Tranzitna luka

Rusija i Kina opet zabrinule Zapad: Poslije 163 godine Vladivostok ponovo otvoren za Peking

  • 17.05.2023. 08:43

Nedavno je Generalna uprava carina Kine (GACC) pristala da luku Vladivostok u Rusiji doda kao tranzitnu luku za domaći transport robe u provinciji Jilin, što je privuklo pažnju i domaćeg i međunarodnog javnog mnjenja.

Provincija Heilongđijang i provincija Jilin nemaju morske luke i dugo se oslanjaju na luku Dalian u provinciji Liaoning za pomorski transport robe.

Ako ubuduće prođu kroz luku Vladivostok, to će skratiti razdaljinu kopnenog transporta za više od stotine kilometara, a trošak će biti znatno smanjen.

Za Vladivostok i širi dalekoistočni region Rusije, dublja i bliža veza sa sjeveroistočnim regionom Kine nesumnjivo će donijeti više razvojnih mogućnosti. Sve ovo ima velika očekivanja i Kine i Rusije, piše RT Balkan.

Prema izvještajima nekih medija, to znači da je Rusija poslije 163 godine ponovo otvorila Vladivostok za Kinu.

Novi rekord izvoza ruske nafte: Revolucija na tržištu, najviše ide u Kinu i Indiju

Novi rekord izvoza ruske nafte: Revolucija na tržištu, najviše ide u Kinu i Indiju

Strani mediji iskoristili su priliku da tvrde da "Rusija možda postaje vazalna država Kine", u pokušaju da izazovu zabrinutost što je Kina u ruskom društvu.

"Ovo je namjerno omalovažavanje Rusije i zlonamjerna težnja da se unese razdor u novu vrstu odnosa između Kine i Rusije", piše "Global tajms".

Ne bi trebalo previše da tumačimo učešće Vladivostoka kao tranzitne luke u unutrašnjem transportu robe, niti treba da opterećujemo tu temu nepotrebnim implikacijama.

Ovaj grad tuži kompanije

Ovaj grad tuži kompanije "Hjundai" i "Kija" jer se njihovi automobili lako kradu

Vladivostok nije jedina strana luka koja se koristi kao tranzitna luka za unutrašnju trgovinu u Kini. Od 2007. godine uključen je u pilot-projekat "prekograničnog transporta domaće robe" u Kini zajedno sa lukom Vostočni i lukom Nahodka.

Od tada, Kina je takođe obavljala tranzite u sjevernokorejskoj luci Radžin i ruskoj luci Zarubino. Sada, sa stalnim napretkom odnosa dvije zemlje, posebno akcentom na "olakšavanju prekogranične logistike i transporta" u zajedničkoj izjavi lidera dvije zemlje u martu, sve je veća uloga koju ima Vladivostok kao najveća ruska luka. 

Došli da ostvare

Došli da ostvare "američki san": Njihova djeca sada se vraćaju, a ovo su razlozi

Učešće luke Vladivostok u kineskom trgovinskom sistemu predstavlja oličenje kontinuiranog napretka kinesko-ruske pogranične trgovinske saradnje posljednjih godina. Svakog dana brodski kontejneri koji prevoze robu i turiste iz obje zemlje voze napred-nazad duž duge granice između Kine i Rusije, stvarajući prelijep pejzaž.

Kao što svi znamo, u mnogim zemljama granica je strogo čuvana, uz napetost, konfrontaciju, pa čak i oružane sukobe. Nasuprot tome, vitalnost i mir demonstrirani na kinesko-ruskoj granici čine sve to najdragocenijim.

Od početka ovog vijeka, brzi razvoj azijsko-pacifičke ekonomije podstakao je Rusiju da se fokusira na promovisanje nove runde strategije razvoja Dalekog istoka. Posljednjih godina se ubrzao ekonomski razvoj regiona Dalekog istoka, a napravljen je novi napredak u izgradnji slobodnih luka, što ga čini spremnim da dostigne sljedeći nivo saradnje.

Ovo takođe ukazuje na to da komercijalna saradnja Kine i Rusije na Dalekom istoku odražava ne samo međusobno povjerenje i prijateljstvo dvaju zemalja, već i prati tržišna pravila. Takođe treba napomenuti da je sadašnja saradnja Kine i Rusije na Dalekom istoku još uvijek potcjenjena i da ima veliki potencijal. S tim u vezi, potrebno je dodatno raščistiti neke specifične prepreke u bilateralnoj pograničnoj trgovinskoj saradnji, kao što su niska efikasnost carinjenja ruske strane i neadekvatna implementacija razvojne politike Dalekog istoka, što je u izvjesnoj mjeri uticalo na spremnost za investiranje kineskih preduzeća u prošlosti.

Zapadni mediji: NATO neće ponuditi članstvo Ukrajini na samitu u Litvaniji!

Zapadni mediji: NATO neće ponuditi članstvo Ukrajini na samitu u Litvaniji!

Ako dvije zemlje mogu da rade zajedno da pretvore istočni kraj evroazijskog kontinenta u ogromno tržište i oblast snabdijevanja i proizvodnje energije, to ne samo da će koristiti objema zemljama i njihovim narodima, već će biti i pozitivno sredstvo za stabilnost globalnog lanca snabdijevanja i ekonomski razvoj u azijsko-pacifičkom regionu, pa čak i u svijetu, zaključuje se u tekstu. 

Pratite nas i putem Vibera!

Тагови:
  • 16:30 Вијести у 16:30

    Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

  • 16:50 Центар дана

    Волите поподне? Важно вам је да након напорног дана одахнете уз актуелне теме, забаву и савим нове и необичне приче из цијелог свијета? Уживате у програму који окупља интересантне госте и регионалне звијезде?

  • 18:20 Енерго клуб

    Гдје на једном мјесту добити информације из енергетике, како глобалне, а тако и домаће? Наш нови формат ‘Енерго клуб’ пружиће вам релевантне актуелности из области производње електричне енергије.

  • 18:45 Бар ТВ

    'Ова екипа око шанка уљепшаће сваки радни дан – 'Бар ТВ' ексклузивно на АТВ-у. Сјајна тројка Филипс, Југослав и Сладан покренуће све могуће теме – од игле до локомотиве. Придружиће им се у тој 'борби' мисли и ставова колеге и другари. За њиховим шанком у ТВ бифеу ништа неће остати недоречено. И ничега неће бити превише, осим смијеха.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.