Prvo istraživanje

Kada bi danas bili izbori, Milanović bi postao predsjednik Hrvatske

  • 25.12.2019. 08:55

Hrvatska 5. januara bira predsjednicu ili predsjednika, a u drugom krugu će se suočiti dosadašnja predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović i nekadašnji premijer Zoran Milanović.

Zoran Milanović relativni je pobjednik prvog kruga predsjedničkih izbora u Hrvatskoj, a prema istraživanju koje je objavio Dnevnik Nove TV vodi i u drugom krugu i to prilično ubjedljivo, u odnosu na rezultate iz prvog kruga, prenosi Indeks.

Milanović povećao prednost

Zoran Milanović bi, da se danas održavaju predsjednički izbori, osvojio 48,4 odsto glasova, a Kolinda Grabar-Kitarović njih 41,1 odsto. Neodlučnih je 10,4 odsto.

Zoran Milanović mogao bi računati, ako ih ubjedi da izađu na birališta, na 100 odsto glasova glasača Darija Јuričana i Dejana Kovača, zatim 86 odsto glasova glasača Dalije Orešković i 80 odsto glasača Katarine Peović, ali i 69 odsto birača Mislava Kolakušića i 63 odsto birača Ivana Pernara.

Milanović može da računa na gotovo trećinu Škorinih glasača

Kolinda Grabar-Kitarović pak može računati na 64 odsto birača Miroslava Škore, a Zoran Milanović na 28 odsto.

Da je drugi krug nova igra pokazuje i ovo istraživanje. Zoran Milanović tako dobija 51 odsto glasova mladih do 29 godina, ali i 60 odsto birača od 30 do 44 godine. Može računati na 56 odsto birača sa visokom stručnom spremom i 52 odsto birača u gradovima. U prednosti je u Zagrebu sa 54 odsto, sjevernoj Hrvatskoj sa 53 odsto te u Primorju i Istri sa 60 odsto. Kolinda Grabar-Kitarović pak može računati na većinu birača od 45 do 59 godina, njih 52 odsto.

Oni s osnovnom školom u većini biraju Kolindu

Oni s osnovnom školom bi većinski, odnosno njih 46 odsto, glas bi dali Kolindi Grabar-Kitarović, a većinsku podršku ima i među biračima na selu - 52 odsto.

Kolinda Grabar-Kitarović pobeđuje u Slavoniji sa 52 odsto, Baniji i Kordunu sa 63 odsto te Dalmaciji sa 44 odsto. Većina građana odlučila je kome će dati glas još mnogo prije izbora - njih 53 odsto. Ali 21 odsto odlučilo je za koga će glasati tek nakon objave svih kandidatura. U završnici kampanje  16 odsto građana Hrvatske je odlučilo kome će dati glas, a na sam dan izbora njih 9 odsto. Neodlučno je bilo svega 1 odsto.

Istraživanje je sprovela agencija IPSOS na 1027 građana Republike Hrvatske metodom telefonskog anketiranja. Istraživanje je provedeno 23. decembra 2019. godine. Maksimalna pogreška uzorka iznosi +/- 3,1 odsto, a za rejtinge stranaka +/-3,7 odsto.

  • 18:55 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:00 АТВ Вијести

    Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

  • 19:40 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:42 Спорт

    Преглед најважнијих дневних спортских дешавања и информација из земље, региона и свијета.

  • 19:49 Маркетинг

    Блок економско-пропагандног програма.

  • 19:50 Временска прогноза

    Преглед временских и биометеоролошких прилика у земљи и региону.