Више јавно тужилаштво у Београду наложило је полицији да утврди околности незгоде у недјељу, када се авион за Диселдорф вратио на београдски аеродром због врло озбиљног оштећења. Центар за истраживање несрећа у саобраћају и даље испитује инцидент.
"Ер Србија" је саопштила да прекида сарадњу са "Маратон ерлајнсом" који им је изнајмио авион.
Оштећења на авиону су толико озбиљна да није ријеч о инциденту, већ удесу, кажу у Центру за истраживање несрећа у саобраћају.
"Оно што је несумњиво утврђено и што могу да подијелим са вама то је да је Контрола летења дала јасно упутство пилотима на који дио писте да изађу прије полијетања, а да они ту информацију, односно наредбу нису испоштовали то већ усмјерава нашу истрагу на одређени правац. Али није то једино чиме ћемо се бавити. Много је већа ширина овог случаја", рекао је Директор Центра за истраживање несрећа у саобраћају проф. др Небојша Петровић за РТС.
"Ер Србија" је саопштила да прекида сарадњу са компанијом "Маратон ервејз".
"Ово је био веома озбиљан инцидент, свјесни смо потенцијалних посљедица које су могле да се догоде. Зато смо врло брзо донијели одлуку о прекиду сарадње са Маратон ерлајнзом, без обзира на то што је сертификована европска авио-компанија. Одлука је била неопходна, јер је безбједност наших путника на првом мјесту. Чекаћемо финалне резултате истраге, али овај корак је био неизбијежан", рекао је генерални директор "Ер Србије" Јиржи Марек.
Истрага коју спроводи Центар за истраживање несрећа у саобраћају биће састављена из два дијела. Прво ће бити прикупљене информације и подаци домаћих институција и органа из области ваздухопловства, док је за други дио истраге потребно да се доставе информације из још пет земаља - Пољске и Италије - одакле су пилоти, Данске, гдје је авион регистрован, Бразила гдје је произведен и Грчке одакле је "Маратон ервејз". Истрага ће према процјенама трајати најмање три мјесеца.
"Све те земље могу да узму учешће могу и да се прикључе нашој истрази ако желе било преко представника или директног учесника у нашим радним тимовима, али свакако су у обавези да нам достављају податке који су нам потребни да би ми заокружили цјелину свих информација које су нам потребне. Тај процес је нешто дужи од процеса који ми спроводимо у нашој земљи", каже директор Центра за истраживање несрећа у саобраћају проф. др Небојша Петровић.
Више јавно тужилаштво у Београду, у сарадњи са Управом криминалистичке полиције, утврдиће све околности у вези са принудним слијетањем авиона.
"Полицији је наложено да утврди шта се критичном приликом догодило, као и да се идентификује евентуално одговорно лице. Посебно је потребно да се провјери на који је начин дошло до критичног догађаја, тачније оштећења авиона, да ли је у било ком тренутку лета била угрожена безбједност путника и посаде, да се обаве разговори са запосленима у СМАТС Контроли лета, са пилотом и посадом авиона", наводи се у саопштењу Вишег јавног тужилаштва, преноси РТС.
Сви путници са лета ЈУ324 од 18. фебруара 2024, имају право на одштету и надокнаду трошкова - а могу да их остваре ако се пријаве посебним формуларом који ће бити доступан на сајту "Ер Србије".
"Ми ћемо контактирати све путнике из авиона, упознати са процедуром шта да ураде и како да попуне формулар. Приоритетно и у складу са нашим регулативама предузећемо одговарајуће мјере", Јиржи Марек, генерални директор "Ер Србије"
У авиону који је у недјељу полетио са аеродрома Никола Тесла за Диселдорф, било је 106 путника.