22.08.2025
12:12
Врховном јавном тужилаштву поднесена је кривична пријава против бивших функционера предузећа "Инфраструктура Жељезнице Србије" АД Београд Небојше Бојовића и Милутина Милошевића због постојања основа сумње да су извршили кривично дјело злоупотреба службеног положаја, а у вези са падом надстрешнице на Жељезничкој станици у Новом Саду 1. новембра 2024. године услијед чега је страдало 16 особа.
У кривичној пријави у коју је Танјуг имао увид, поред осталог се наводи, да ни један ни други нису испитани чак ни као свједоци у поступку који се због наведене трагедије води пред Вишим јавним тужилаштвом у Новом Саду, иако документација коју су потписивали, а која је приложена уз поднесену пријаву, несумњиво указује да су Бојовић, у то вријеме предсједник скупштине АД “Инфраструктура жељезнице Србије” АД Београд и Милутин Милошевић, у то вријеме извршни директор истог предузећа, несумњиво и изричито гарантовали безбједност саобраћаја и безбедност путника на свим станичним зградама укључујући и жељезничку станицу у Новом Саду.
Обојица су у међувремену престала да обављају ове функције, а Небојша Бојовић је иначе редовни професор Саобраћајног факултета у Београду и проректор Универзитета у Београду.
Према кривичној пријави, обојица пријављених се терете да су у дужем временском периоду закључно са 1. новембром 2024. године, у Београду, у својству службених лица, искоришћавањем својих службених положаја и овлашћења, прекорачењем граница својих службених овлашћења теже повриједили права другога, иако су били свјесни да непоступањем по прописима и техничким правилима о мјерама заштите могу изазвати опасност за живот и тијело људи па су на то пристали, олако држећи да услијед тога неће наступити смрт и тешка тјелесна повреда код више лица.
Бојовић је пријављен јер је изазвао опасност за живот и тијело људи непоступајући по прописима и техничким правилима о мјерама заштите, тако што је као предсједник Скупштине акционара “Инфраструктуре жељезнице Србије” АД Београд управљао поменутим предузећем и потписао Одлуку и Извјештај о степену усклађености планираних и реализованих активности из програма пословања “Инфраструктура Железнице Србије” А.Д за 2024. годину бр. 5/2024-548-218 од дана 26. јула.2024. године.
Такође је потписао Одлуку и Извјештај о степену усклађености планираних и реализованих активности из програма пословања “Инфраструктура Жељезнице Србије” А.Д за 2024. годину бр. 5/2024-540-214 од дана 29. априла 2024. године.
Овим одлукама и извјештајима је, како се наводи у кривичној пријави, потврдио да је био упознат са свим аспектима пројекта Модернизације и реконструкције Мађарско-српске жељезничке везе на територији Републике Србије за дионицу Нови Сад – Суботица – државна граница (Келебија).
Такође, Бојовић је пријављен јер је у новембру 2023. године, потписао одлуку којом је овластио ово предузеће да са компанијом “СрбијаВоз” АД потпише Уговор о коришћењу јавно жељезничке инфраструктуре, чиме је гарантовао да возови могу безбједно да саобраћају по пругама и да су станице које се користе за улаз и излаз путника на тим жељезничким станицама безбједне.
На тај начин је путницима у жељезничком саобраћају било омогућено коришћење станичне зграде Жељезничке станице Нови Сад, укључујући вестибил крила Б, након чега је 1. новембра 2024. године дошло до рушења надстрешнице на тло испред предње фасаде поменутог вестибила услијед чега је наступила смрт и тешко поврјеђивање већег броја лица.
Милутин Милошевић кривичном пријавом се терети да је као извршни директор “Инфраструктуре жељезнице Србије” АД Београд, задужен за јавну жељезничку инфраструктуру, пописао Телеграм број 138 ф од 18. марта 2022. године којим је пуштен у рад жељезнички саобраћај на прузи Београд Центар – Нови Сад 19. марта 2022. године, иако су се изводили грађевински радови реконструкције, адаптације и санације станичне зграде у Жељезничкој станици у Новом Саду, док је телеграм број 8F који је у име предузећа “Инфраструктура жељезнице Србије” АД Београд потписао је М.Ј, менаџер за саобраћајне послове чији је надређени био Милошевић.
– Тим телеграмом је предузеће “Инфраструктура жељезнице Србије” АД Београд, односно њен Саобраћајни сектор, који је био под контролом пријављеног Милошевића, потврдио право предузећу СрбијаВоз” да организује саобраћај путничких возова, односно примање и отпремање путничких возова, коришћење Жељезничке станице Нови Сад за вријеме њене реконструкције, као и коришћење свих њених капацитета, чиме је гарантовао да возови могу безбједно да саобраћају по пругама и да су станице које се користе за улаз и излаз путника на тим железничким станицама безбједне – наводи се.
На тај начин је, како се наводи у пријави, путницима у жељезничком саобраћају било омогућено коришћење станичне зграде Жељезничке станице у Новом Саду, укључујући вестибил крила Б.
– Поред тога, Милошевић као извршни директор задужен за јавну жељезничку инфраструктуру није издавао налоге за вршење редовних и ванредних прегледа објеката станичне зграде Жељезничке станице у Новом Саду, сходно члану 21 у вези са чланом 19 став 3 Правилника за грађевинске конструкције (Сл. Гласник РС” бр 29/19, 52/20 и 122/20), због чега је пропуштено да се утврди да је на конструкцији станичне зграде Железничке станице у Новом Саду дошло до корозије на споју затеге и кровног носача. Услед наведеног 1. новембра 2024. године дошло је до потпуног отказивања затеге и појаве крутог лома и рушења надстрешнице на тло испред предње фасаде вестибила Б станичне зграде, због чега је наступила смрт и тешко повређивање већег броја лица – наводи се у кривичној пријави коју су Врховном јавном тужилаштву поднели народни посланици Ђорђе Комленски и Угљеша Мрдић.
Најновије
Најчитаније
13
59
13
52
13
52
13
49
13
44
Тренутно на програму
12:55
Технолошки милијардери (Р)
документарни програм
13:55
Вијести
информативни програм вијести
14:00
Кето кухињица
лајфстајл
14:15
Ало Ало С05 ЕП 23 (Р, 12+)
серијски програм
14:45
Мућке С 03 ЕП 07 (Р, 12+)
серијски програм
15:30
Крваво цвијеће С02 ЕП 168 (12+)
серијски програм
16:20
Вјежбајте са Лидијом
лајфстајл