Несвакидашњи случај

Банка грешком прогласила баку мртвом, 10 дана није могла да дође до новца

  • Извор: Телеграф
  • 25.06.2024. 08:15

Једна бака десет дана није могла да дође до новца од пензије пошто ју је банка грешком прогласила мртвом!

Белгијанка Вероника (68) недавно је запала у проблеме, али не својом кривицом. Све је почело крајем априла, када је покушавала да изађе са паркинга једне клинке, али никако није могла да плати банковном картицом. Истог дана отишла је у своју уобичајену експозитуру, ИНГ де Стоцкел, како би разјаснила ствари, пише РТЛ.бе.

На шалтеру је објаснила проблем, а банкар је у систему пронашао да је она мртва, и то већ десет дана!

- Била сам мало затечена, али у почетку ми је било смијешно. Рекла сам им: ‘Имате живог мртваца пред собом‘" - присјетила се пензионерка.

Међутим, случај није глатко ријешен. Иако је ова бака код себе имала документа, то није био довољан доказ да је жива.

Сутрадан се вратила у банку са документом из општине који потврђује да је жива. Међутим, рачун јој је остао у блокади. Несрећна бака је недјељу дана сваког дана одлазила на шалтер, али проблем никако није могла да ријеши.

Стизали су на наплату разни рачуни, требало је купити храну, а она до свог новца није могла. Срећом, код куће је имала нешто готовине, а и власница је још једног рачуна с којега је без проблема могла да узима новац.

Тек након десет дана рачун јој је одблокиран, а цијели поступак је трајао три минута.

У банци су признали како је овакав случај изузетно риједак. Како наводе, обавијештења о смрти се добијају од надлежних ПИО фондова, нотара, дјеце, партнера, другог члана породице или познаника покојника.

- Низ мјера омогућује избјегавање људске грешке (двострука провера, рачунарски преглед итд.). Али постоји могућност да ће доћи до грешке, чак и ако је минимална - наводе у банци.

Након што вијест о смрти корисника стигне у банку, рачуни те особе одмах се блокирају.

Иако је бака прошла голготу да би дошла до свог новца, портпаролка Фебелфина, белгијске федерације финансијског сектора, наводи да су ове мјере "разумне".

- Ова мјера има за циљ заштиту насљедника, да се спријечи пражњење рачуна прије подмирења оставине, да се спријечи да особа подигне новац без пристанка насљедника - рекла је портпаролка.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: