Након најаве Фолксвагена почетком ове недјеље, а која се тиче потенцијалног затварања три фабрике у матичној земљи, што би свакако био историјски преседан за једног од највећих произвођача аутомобила, незадовољство и стрепња радника не јењава.
Синдикати су данас истакли могућност штрајкова у случају да аутомобилски див није спремна да искључи могућност затварања из свог плана реструктуирања. Торстен Гругер, главни преговарач моћног синдиката ИГ Метал рекао је да радници очекују будућност за све њемачке локације у оквиру реструктуирања - које би иначе могло бити највеће у скоријој историји компаније пише Ројтерс.
- У супротном, могу врло јасно да кажем да ћемо морати да планирамо даљу ескалацију са нашим преговарачким и одбором за колективно преговарање - рекао је он новинарима.
Разговори у сједишту Фолксваген у Волфсбургу долазе у тренутку када је компанија пријавила пад профита у трећем кварталу, наглашавајући слабу потражњу, високе трошкове и растућу конкуренцију која оптерећује највећег европског произвођача аутомобила.
Управа жели да затвори фабрике у Њемачкој, најмање три, уз отпуштање десетина хиљада радника и смањење плата за најмање 10%, према изјавама синдикалних лидера.
- Ситуација постаје критична - рекла је Арне Меисвинкел, шеф за људске ресурсе у главном бренду компаније Фолксваген.
Планови су изазвали шок у највећој европској економији која се суочава са слабим растом, прије свега у индустријским средиштима.
Предсједница радничког савета Даниела Кавало раније ове недјеље запретила је прекидом преговора, рекавши да је менаџмент Фолксвагена прекинуо дугогодишњи приступ заснован на консензусу у односу према радницима.
А на шта се заправо мисли и због чега одлука о потенцијалном затварању још више љути раднике?
Наиме, Фолксваген се обавезао 1994. године о забрани отпуштања у фабрикама до 2029. године. Међутим, ситуација у Украјини, пандемија коронавируса и неки играчи (мимо Европе) који убрзано расту показали су им да њемачка бајка може имати крај.
Синдикати не могу организовати шире штрајкове до децембра, као дио раније договореног примирја, али су синдикални лидери више пута пријетили да ће радници учинити све што је у њиховој моћи да спрече оно што сматрају кршењем табуа.
Данас је требало да се одрже састанци, гдје би Фолксваген представио предлоге за рјешавање тренутне кризе. Међутим, информације о ономе што је речено још увијек нису доступне.
Управа наводи да су њемачке фабрике далеко скупље за рад у поређењу са конкуренцијом, због високих трошкова радника и енергије, док се аутомобилско тржиште у Европи смањило у односу на ниво прије пандемије, а некада снажна потражња у Кини опала је.
(Телеграф)