Иако електрична возила имају потпуно другачије погонске системе у поређењу са СУС аутомобилима, то не спречава произвођаче да покушају да реплицирају осjећај вожње на који су возачи навикли.
Најновији примјер долази из Форда, чија патентна пријава, објављена 20. марта, открива детаље о "класичном" ручном мјењачу за електричне аутомобиле. Наравно, не ради се о правом мјењачу са зупчаницима, али то није ни циљ.
Патент, назван Шифтер Асембли Фор Електрик Вијакл (Склоп мјењача за електрично возило), приказује традиционалну ручицу мјењача постављену у конзолу. Да је ријеч о, рецимо, моделу Форд Мустанг Дарк Хорсе, ова ручица би била смјештена на тунелу мјењача и повезана механичким спонама са шестостепеним мјењачем.
У овом случају, међутим, мењач је постављен на благо подигнуту секцију пода и повезан са различитим "актуаторима" које контролише електронски управљачки систем. Како се наводи у патенту, овај систем "управља протоком електричне енергије из батеријског пакета, регулишући брзину мотора и обртни момент који сваки мотор производи", преноси сајт ИнсидеЕВс.
Другим ријечима, помијерањем ручице напријед и назад шаљу се сигнали који мијењају излазну снагу мотора, симулирајући промјене степена преноса у класичном мјењачу.
Технички гледано, оваква симулација може учинити да возило привремено изгуби снагу због прекида у испоруци обртног момента, али у овом случају поента није у перформансама, већ у осјећају вожње.
За сада, ово је само патент. Форд је пријаву поднио још 2023. године, што значи да већ неко вријеме разматра ову идеју. Да ли ће се она заиста наћи у серијској производњи остаје неизвесно, али јасно је да би могла бити занимљив начин да традиционални ентузијасти лакше прихвате прелазак на електрична возила, преноси Б92.