Large banner

Slučaj ušao u udžbenike: Muškarac tužio Pepsi jer nije dobio vojni avion iz reklame

22.04.2025

18:12

Komentari:
Случај ушао у уџбенике: Мушкарац тужио Пепси јер није добио војни авион из рекламе

Devedesetih godina prošlog vijeka, Pepsi je pokrenuo kampanju pod nazivom "Pepsi poeni", u kojoj su kupci mogli sakupljati poene sa limenki i flaša, i te poene mijenjati za razne nagrade – majice, jakne, sunčane naočale... ali i, navodno, vojni borbeni avion Harijer.

У реклами која се емитовала на америчкој телевизији, приказан је тинејџер који на спектакуларан начин долази у школу возећи управо тај авион. На крају рекламе се појављује натпис: "Харијер Џет – 7.000.000 Пепси поена." Иако је реклама била очигледно хумористична, нигдје није било напомене да се ради о шали.


Тада се појавио Џон Леонард, студент из Сијетла, који је ријешио да узме ствар за озбиљно. Уз помоћ инвеститора скупио је новац и послао Пепсију наруџбу – тачно 7 милиона поена, комбинацијом купљених и сакупљених бодова, како би „купио“ обећани авион.

Пепси му је одговорио да се радило о шали и да борбени авион, вриједан око 32 милиона долара, наравно није био стварна награда. Џон није одустао – тужио је компанију због обмањујуће рекламе и тврдио да оглас није садржавао никакву ознаку да је ријеч о сатири или шали.

''Дужне као Грчка'': Ове земље имају пораст државног дуга

''Дужне као Грчка'': Ове земље имају пораст државног дуга

Случај је 1999. године завршио на суду, који је одлучио у корист Пепсија. Судија је закључио да ниједна разумна особа не би повјеровала да компанија заиста нуди прави војни авион у замјену за поене са сокова, те да реклама није представљала правно обавезујућу понуду.

Ова невјероватна прича годинама касније је постала предмет Нетфликсове документарне серије "Пепси, гдје је мој авион?", која детаљно приказује како су маркетинг, правни систем и добра стара америчка предузимљивост створили један од најнеобичнијих правних случајева у историји оглашавања.


Podijeli:

Large banner