25.08.2025
09:29
Ако нови прописи наметну строже стандарде, многи произвођачи могли би поново посегнути за овом "ретро" технологијом, али овог пута из еколошких разлога.
Помало заборављени дио аутомобила могао би се вратити на велика врата захваљујући новим Еуро 7 прописима који ступају на снагу у новембру 2026. године.
Ријеч је о добош кочницама, технологији коју су диск кочнице готово потпуно потиснуле
Зашто се "добоши" враћају?
Иако су диск кочнице постале стандард због бољих перформанси, добоши имају једну кључну предност – њихов затворен дизајн спречава да ситне честице из кочница доспију у атмосферу.
А управо су емисије из гума и кочница сада у фокусу нових Еуро 7 правила.
Срушио се хеликоптер за гашење пожара
Док произвођачи раде на дисковима са заштитним премазима, карбонским роторима или новим кочионим плочицама које се спорије троше, добоши нуде једноставно и јефтиније рјешење – задржавају већину прашине унутра, смањујући емисије и до 60%.
Гдје би могли да се користе?
Добоши се и даље користе на задњој осовини мањих и јефтинијих аутомобила, али би у будућности могли постати чешћи, посебно код електричних и хибридних возила.
Та возила већину успоравања обављају регенеративним кочењем, па се класичне кочнице мање оптерећују.
Волксваген већ користи задње добоше на електричним моделима ИД.3 и ИД.4, укључујући и спортске ГТX верзије.
Ако нови прописи наметну строже стандарде, многи произвођачи могли би поново посегнути за овом "ретро" технологијом, али овог пута из еколошких разлога.
Зашто се "добоши" враћају
Најновије
Најчитаније
16
37
16
26
16
23
16
10
16
08
Тренутно на програму
14:45
Мућке С 04 ЕП 04 (Р, 12+)
серијски програм
15:30
Крваво цвијеће С02 ЕП 169 (12+)
серијски програм
16:20
Вјежбајте са Лидијом
лајфстајл
16:30
Вијести
информативни програм вијести
16:50
Центар дана
инфотејнмент
18:20
Тајне музеја
емисија из културе
18:55
Маркетинг
маркетинг