Јутјуб већ неко вријеме води борбу с корисницима који имају инсталиране блокере огласа, а недавно су кренули с још већим притиском на такве кориснике.
Особама, које на својим уређајима имају инсталиране такве програме, а који су до сада били поштеђени неких санкција, Јутјуб је сада значајно успорио рад своје странице с видео снимцима.
Из компаније су поново упозорили да је коришћење таквих програма кршење услова коришћења странице, а блокирање огласа који се приказују на њиховим страницама, јасно, смањује и њихову зараду.
Иако је Гугл с успоравањем приступа Јутјубу почео још раније, у посљедње вријеме су ту тактику проширили на још већи број корисника па све више особа пријављује проблеме у приступу овом видео сервису.
Многима је Јутјубу одједном постао веома спор и страница не реагује одмах када се кликне на репродукцију видеа, тражење видеа и слично. Разлог за то је, објаснили су на страници "9to5Google", што је Гугл у Јутјуб код убацио "вјештачки тајмаут" који се понаша као спора интернет конекција, чиме се успорава рад странице.
Овај проблем, дакле, повезан је искључиво са блокерима огласа, а корисници могу да га ријеше на два начина. Први је, наравно, да деинсталирају програме који блокирају огласе на Јутјубу.
Иако многи корисници који су навикли на уживању у видео снимцима без приказа огласа на то не желе да пристану, та опција им је вјероватно прихватљивија од друге могућности. А то је – плаћање.
Јутјуб Премиум омогућава приступ свим видео снимцима на овом сервису без приказа огласа, али ради се о претплатничком плану који износи око 10 евра мјесечно.
Доступна је и опција породичног плана за коју је потребно мјесечно плаћање од 14,60 евра, а омогућава приступ до пет корисника из истог домаћинства.
Дакле, ситуација с Јутјубом прилично је јасна. Ако желите да гледате видео снимке као и до сада, без успоравања и дугог учитавања видеа, мораћете или да деактивирате ад блокере или да плаћате претплату.
Према информацијама крајем прошле године, већина корисника одлучила се на прву опцију, односно деинсталацију програма за блокирање приказа огласа. Након што је Гугл почео с успоравањем учитавања видеа, у октобру је број деинсталација ад блокера био натпросјечно велики и порастао је чак три до пет пута.