Најновије регионално истраживање компаније Виса показало је да чак четвртина испитаника (26 одсто) из БиХ неколико пута седмично одлази у кафану или ресторан, док петина (19 одсто) то чини сваки дан.
Истраживање под називом Виза Пулс (Visa Pulse) донијело је и фасцинантан податак да се четири од десет безготовинских плаћања врши у оквиру угоститељских објеката.
На питање ко плаћа у кафани, 10 одсто испитаника каже да дијели рачун, за 46 одсто уобичајено је да једна особа плати цијели цех, а 44 одсто некад једно, некад друго, у зависности од ситуације.
Што се тиче атрактивности угоститељске понуде, попуст за лојалност у омиљеном ресторану је најпривлачнија опција за готово седам од десет потрошача, што наглашава важност награђивања сталних купаца. И док је безготовински бакшиш за живу музику у раној фази усвајања, чињеница да је 39 одсто потрошача отворено да картицом награди свираче показује да постоји све већи интерес за модернизацију услуга и побољшање погодности, објавила је агенција Њу медија тим (New Media Team).
На напредак у прихватању савремених технологија и све већу технолошку спремност тржишта БиХ, указује и раст плаћања картицама, паметним телефоном или сатом у угоститељству и хотелијерству.
Осим у кафанама, више плаћања картицама желимо и у здравству
На питање гдје би жељели више могућности за безготовинско плаћање, потрошачи у БиХ подједнако наводе угоститељство и здравствене установе, а све чешће се тражи и приликом плаћања паркинг мјеста. Иза наведених области на љествици приоритета су фризерски и козметички салони (36 одсто), такси оператери (31 одсто), киосци (29 одсто), услуге јавног превоза (28 одсто) и, на крају, пијаце и улични маркети (21 одсто).
Такође, истраживање Виза Пулс показало је да готово половина БиХ становништва подједнако користи готовину и платне картице (44%). Безготовинско плаћање већина (57 одсто) сматра једноставним, за половину испитаника (50 одсто) штеди вријеме, а нешто мање њих (40 одсто) каже да се радо враћају у продавнице које прихватају картице. Kада говоре о предности картице у односу на готовину, трећина потрошача (32 посто) као плус истиче да не морају водити рачуна о подизању новца. Осим тога, гледајући свеукупне резултате истраживања, примјетне су и промјене навика потрошача, које показују да чак 86% грађана наручује преко интернета, а најчешће купују преко интернета одјећа и обућа.
Међу испитаницима постоји интересовање за још модерније начине плаћања у будућности од платних картица. Већина њих показује интересовање за плаћање мобилним телефоном (40 одсто), а потом и за кориштење паметног сата (19 одсто), док је употреба рукавица, наруквица, прстена или биочипова знатно мање занимљива.