Извор:
АТВ
29.10.2024
14:41
Најновије регионално истраживање компаније Виса показало је да чак четвртина испитаника (26 одсто) из БиХ неколико пута седмично одлази у кафану или ресторан, док петина (19 одсто) то чини сваки дан.
Истраживање под називом Виза Пулс (Visa Pulse) донијело је и фасцинантан податак да се четири од десет безготовинских плаћања врши у оквиру угоститељских објеката.
На питање ко плаћа у кафани, 10 одсто испитаника каже да дијели рачун, за 46 одсто уобичајено је да једна особа плати цијели цех, а 44 одсто некад једно, некад друго, у зависности од ситуације.
Што се тиче атрактивности угоститељске понуде, попуст за лојалност у омиљеном ресторану је најпривлачнија опција за готово седам од десет потрошача, што наглашава важност награђивања сталних купаца. И док је безготовински бакшиш за живу музику у раној фази усвајања, чињеница да је 39 одсто потрошача отворено да картицом награди свираче показује да постоји све већи интерес за модернизацију услуга и побољшање погодности, објавила је агенција Њу медија тим (New Media Team).
На напредак у прихватању савремених технологија и све већу технолошку спремност тржишта БиХ, указује и раст плаћања картицама, паметним телефоном или сатом у угоститељству и хотелијерству.
На питање гдје би жељели више могућности за безготовинско плаћање, потрошачи у БиХ подједнако наводе угоститељство и здравствене установе, а све чешће се тражи и приликом плаћања паркинг мјеста. Иза наведених области на љествици приоритета су фризерски и козметички салони (36 одсто), такси оператери (31 одсто), киосци (29 одсто), услуге јавног превоза (28 одсто) и, на крају, пијаце и улични маркети (21 одсто).
Такође, истраживање Виза Пулс показало је да готово половина БиХ становништва подједнако користи готовину и платне картице (44%). Безготовинско плаћање већина (57 одсто) сматра једноставним, за половину испитаника (50 одсто) штеди вријеме, а нешто мање њих (40 одсто) каже да се радо враћају у продавнице које прихватају картице. Kада говоре о предности картице у односу на готовину, трећина потрошача (32 посто) као плус истиче да не морају водити рачуна о подизању новца. Осим тога, гледајући свеукупне резултате истраживања, примјетне су и промјене навика потрошача, које показују да чак 86% грађана наручује преко интернета, а најчешће купују преко интернета одјећа и обућа.
Међу испитаницима постоји интересовање за још модерније начине плаћања у будућности од платних картица. Већина њих показује интересовање за плаћање мобилним телефоном (40 одсто), а потом и за кориштење паметног сата (19 одсто), док је употреба рукавица, наруквица, прстена или биочипова знатно мање занимљива.
Најновије
Најчитаније
16
29
16
29
16
23
16
22
16
17
Тренутно на програму
14:45
Дивље пчеле ЕП 83
серијски програм
15:30
Крваво цвијеће С02 ЕП 174 (12+)
серијски програм
16:20
Вјежбајте са Лидијом
лајфстајл
16:30
Вијести
информативни програм вијести
16:50
Центар дана
инфотејнмент
18:20
Тајне музеја
емисија из културе
18:55
Маркетинг
маркетинг