Opel je predstavio svoj prvi potpuno električni kompaktni hečbek i karavan - Astru Electric i Astru Sports Tourer Electric.
Verzije na struju izgledaju skoro identično Astrinoj liniji sa SUS motorima, ali imaju potpuno električni pogon baš kao i sestrinski Peugeot e-308.
Električnu Astru pokreće prednji elektromotor koji proizvodi 156 KS (115 kW) i razvija 270 Nm obrtnog momenta.
Iako je snaga ista kao kod modela Peugeot e-308, obrtni moment je povećan za 10 Nm.
Vozač može da bira između tri režima vožnje - Eco, Normal i Sport - dajući prioritet dometu ili performansama, u zavisnosti od potrebe.
Kompanija nije otkrila podatak o ubrzanju, ali se navodi da je maksimalna brzina ograničena na 170 km/h. Biće zanimljivo vidjeti da li će Astra Electric biti brža na pravcu (0-100 km/h) od snažnijeg plug-in hibrida Astre GSe.
Litijum-jonska baterija od 54 kWh ima dovoljan kapacitet za WLTP autonomiju od 416 km, kako u hečbeku, tako i u karavanu.
Koristeći brzi DC punjač od 100 kW, baterija se može napuniti do 80 odsto kapaciteta za 30 minuta.
Opel tvrdi da postavljanje baterije ispod karoserije ne smanjuje prostor za putnike i prtljag.
Međutim, Astra Sports Tourer Electric ima kapacitet prtljažnika između 516 i 1.553 litra, dok ekvivalent sa SUS pogonom ima 608-1634 litra.
EV će se pridružiti benzinskim i plug-in hibridnim varijantama Opel Astre sljedeće godine, a knjiga narudžbina će biti otvorena na proljeće 2023. Cijene će biti objavljene kako se bude bližilo lansiranje na tržište, piše b92.
Takođe se šuška o potpuno električnoj hot hatch varijanti Astre, koja će se nalaziti iznad plug-in hibridne GSe varijante.