Izvor:
Indeks
12.02.2024
17:57
Komentari:
0Citroen je organizovao veoma zanimljiv test. Odlučili su da saznaju koliko je električnom automobilu potrebno da pređe udaljenost od 1000 km, ali uzimajući u obzir sve kriterijume: kapacitet baterije, potrošnju energije, odnosno brzinu punjenja. Dijelom su se vodili i činjenicom da su ih brojni proizvođači električnih automobila, kako bi povećali domet svojih vozila, opremili težim i skupljim baterijama koje troše više energije.
Цитроен је сарађивао с УТАЦ-ом, глобално признатом групом на пољу аутомобилских тестова, валидација и сертификација. Питање које им је постављено било је једноставно: колико времена је потребно да се пређе 1000 км електричним возилом, тачније е-Ц4 X?
То је питање са којим се купац суочава кад погледа спецификације: величина батерије, сертификовани домет, тежина, брзина пуњења итд., а без потпуног разумијевања како се то спроводи у кориштење у стварном свијету.
Како би обезбиједио референтне тачке, УТАЦ је добио задатак да спроведе тест под строго сличним условима гдје су у поређењу била веома слична конкурентска возила: Рено Меган, Е-Тех, Волксваген ИД.3 и МГ 4. Мјесто тестирања је била стаза 50-ак километара удаљена од Париза, што значи да у једначину нису улазили услови на саобраћајницама.
И коначно, Цитроен е-Ц4 X се показао као најбржи у реализовању 1000 км с укупним временом, укључујући пуњење, од 11 сати и 57 минута. Његовим конкурентима је за исту удаљеност било потребно између 14 и 67 минута више. Резултати су, дакле, условљени нижом потрошњом енергије и оптимизованим временима пуњења.
С обзиром на то да је тест организовао и финансирао Цитроен, наравно да не можемо бити у потпуности сигурни у објективност критеријума, зато нећемо ни откривати поредак, али је веома похвално видјети да се у "свакодневни" језик преводе широкој јавности врло тешко схватљиви појмови везани за електрична возила.
Najnovije
Najčitanije
14
19
14
16
14
08
14
02
13
59
Trenutno na programu