Large banner

Dobojlija atraktivne destinacije zamijenio Babinim brdom

Izvor:

Agencije

26.02.2024

15:38

Komentari:
Добојлија атрактивне дестинације замијенио Бабиним брдом

Zlatko Okolić iz Doboja počeo je 2010. godine raditi za američku Kruz Lajn kompaniju Princes Kruzes, koja je tada imala 16 luksuznih brodova. Brodovi su krstarili širom svijeta, pa je i ovaj Dobojlija posjetio najatraktivnije svjetske destinacije.

- У то доба је било доста теже отићи радити на такав посао, све је ишло споро, било је мање агенција него данас. Када сам се запослио имао сам прилику да обиђем Аљаску, Карибе, комплетну америчку обалу, Лос Анђелес, Сан Франциско, Њујорк, Бостон, Квебек. Уговори су били по шест мјесеци и онда од два до три мјесеца. За то морате бити психички веома јаки јер једноставно све оно што сте знали и навике које сте имали тамо их можете буквално заборавити, објашњава Златко.

Пет година послије одлучио са за посао на ријечним бродовима у Европи.

Непроцјењива искуства стекао је на рути Дунав-Рајна-Мајна.

Станија поново међуножје ставила у први план

Станија поново међуножје ставила у први план

- Гледајући са професионалне стране ово искуство је непроцењиво ако желите професионална да се усавршите, то је идеално мјесто за стећи знања о најпознатијим свјетским јелима, пићима, винима која се користе у најлуксузнијим и најскупљим хотелима свијета. Позиција батлера није једноставна, водите рачуна о ултра скупим и луксузним апартманима гдје сам био конекција између компаније и гостију, објашњава Златко да је на те бродове долазила клијентела која је приватним авионима долазила на луксузне бродове. Обуке за ово радно мјесто биле су константне, издваја једну из Беча гдје су предавачи били људи који су обучавани у краљевској породици у Енглеској. Ставивши сопстевене приоритете на прво мјесто, а то је био повратак кући, стечена искуства дана примјењује у туристиччком комплексу надомак Дервенте.

- У овом послу сам се дефинитивно пронашао и доста и самостално усавршавао, и оно што управо покушавамо овдје јесте да та искуства примјенимо колико је то могуће. Наша земља има веома велики туристички потенцијал међутим има ту доста других проблема првенствено и само становништва гдје ми већ сами себе у старту потцењујемо у односу на неке друге туристичке дестинације. Имао сам прилику да размијеним мишљења са многим гостима из Америке, Енглеске, Аустралије и за њих неких ствари које су код нас свакодневница су несхватљиве. Један од посјетилаца из Неw Yорка, који мед може купити само у супер маркету, се одушевио нашим медом и кад је схватио да у бројним домаћинствима широм Републике Српске може видјети како изгледа процес прављења, објашњава нам Златко.

Као пословођа комплекса Бабино брдо каже да је домаћем туризму неопходан озбиљнији приступ и стратегија развоја.

- Наши гости траже мир, тишину, природу, домаћу храну и тако даље, али то мора бити повезано и са лијепом услугом културним приступом особља. Најбитнија ставка и успјех јесте када вам се људи враћају то је најбољи показатељ да нешто радите како треба и само то треба имати за циљ, каже овај познавалац угоститељства.

Околић прича да је прекретницу направио када је схватио да овдје уз посао који воли, може водити и нормалан породични живот.

(Извор/Фото: СееСрпска)

Podijeli:

Large banner