Novi zakon u cilju bolje zaštite potrošača

Izvor:

ATV

03.08.2025

20:07

Komentari:

0
Нови закон у циљу боље заштите потрошача

Predračun potrošaču za popravke i druge usluge koje koštaju više od 100 maraka. Instrukcije kako da prate i ulože prigovor na potrošnju i obračun na računima. Sve to regulisaće novi Zakon o zaštiti potrošača. Baviće se i cijenama i akcijama, što građane posebno raduje.

“Највише на цијенама што нас варају и количински и није оно што пише тамо, него кад дођеш на касу друго, онда се касирка дигне иде да провјери, извини, а гдје прође прође”, "“Треба само примијетити и рекламирати одмах враћати то, то акције акције и то је то", “Била сам па видим 70 посто снижено па онда ти мораш извадити телефон да прерачунаш да видиш која је то цијена”, кажу грађани.

Томе би требало да се стане у крај. У ресору објашњавају и на који  начин. 

“Желимо да станемо у крај лажним снижењима тако да ће трговац сада бити у обавезо да истакне цијену и у последњих 30 дана уколико иде у одређени вид снижења или акцијске продаје”, каже Драган Милаковић, шеф одсјека за заштиту потрошача при министарству трговине и туризма.

И проблем купаца путем интернета требало би да буде ријешен.  Интернет или трговина на даљину је такође обухваћена законом.  

“Ту смо најнемоћнији имамо око 20 одсто приговора везаних за електронску трговину највише за платформе, јер платформе код нас уопште нису ничим регулисане”, каже Снежана Шешлија, удружење грађана Топер Добој.

Уз бројне новине, нови закон, који се доноси након деценију и по, уводи и категорију угрожени потрошач. Свјетло дана требало би да угледа до краја године. У фази  нацрта упућен је у јавну расправу након које  ће у скупштинску процедуру. 

Podijeli:

Large banner