28.10.2024
15:52
Komentari:
0Folksvagen, najveći evropski proizvođač automobila, planira zatvoriti najmanje tri fabrike u Njemačkoj, otpustiti desetine hiljada radnika i smanjiti kapacitet preostalih fabrika u zemlji. Ovaj drastični potez dolazi kao dio šire restrukturacije kompanije, saopštila je u ponedjeljak predsjednica radničkog vijeća Daniela Kavaljo.
Компанија већ седмицама преговара са синдикатима о плановима за смањење трошкова, укључујући могућност затварања фабрика у Њемачкој, што би представљало озбиљан ударац за индустријску моћ те земље. Фолксваген је у понедјељак потврдио потребу за реструктурисањем, најавивши конкретне приједлоге који ће бити изнесени у сриједу.
“Управа је апсолутно озбиљна у вези с овим потезима. Ово није само пријетња у склопу колективног преговарања,” рекла је Каваљо радницима у Фолксваген у Волфсбургу, највећем постројењу компаније. Каваљо је додала да је ово почетак “распродаје” највеће индустријске групе Њемачке на њеном матичном тржишту.
Ове изјаве указују на значајну ескалацију сукоба између радника и управе Фолксваген, која се суочава са високим трошковима енергије и рада, конкуренцијом из Азије, падом потражње у Еуропи и Кини, те споријом транзицијом према електричним возилима од очекиваног. Каваљо је позвала њемачку владу да изради стратегију за спас њемачке индустрије.
Управа Фолксваген изјавила је како ће у сриједу изнијети приједлоге о томе како смањити трошкове рада. У саопштењу су истакнули да је ситуација озбиљна те да су “без свеобухватних мјера за повратак конкурентности, улагања у будућност неодржива.”
Члан управе Фолксваген, Гунар Килијан, додао је да су трошкови у њемачким фабрикама и до 50% виши у односу на конкуренцију. Томас Шефер, шеф Фолксвагеновог бренда, навео је да њемачка постројења нису довољно продуктивна.
Фолксваген проблеми долазе у тренутку када су и други њемачки произвођачи аутомобила, попут Мерцедеса, најавили додатне мјере штедње због пада добити. Порше, који је у већинском власништву Фолксвагена, смањује број продајних мјеста у Кини због слабе потражње.
Уз све наведене изазове, њемачки произвођачи аутомобила страхују од посљедица трговинског рата између ЕУ и Кине, с обзиром на то да би ове седмице требали ступити на снагу високи ЕУ царински намети на кинеска електрична возила, преноси Ројтерс.
Najnovije
Najčitanije
20
55
20
39
20
35
20
31
20
23
Trenutno na programu