Izvor:
ATV
29.10.2024
14:41
Najnovije regionalno istraživanje kompanije Visa pokazalo je da čak četvrtina ispitanika (26 odsto) iz BiH nekoliko puta sedmično odlazi u kafanu ili restoran, dok petina (19 odsto) to čini svaki dan.
Istraživanje pod nazivom Viza Puls (Visa Pulse) donijelo je i fascinantan podatak da se četiri od deset bezgotovinskih plaćanja vrši u okviru ugostiteljskih objekata.
Na pitanje ko plaća u kafani, 10 odsto ispitanika kaže da dijeli račun, za 46 odsto uobičajeno je da jedna osoba plati cijeli ceh, a 44 odsto nekad jedno, nekad drugo, u zavisnosti od situacije.
Što se tiče atraktivnosti ugostiteljske ponude, popust za lojalnost u omiljenom restoranu je najprivlačnija opcija za gotovo sedam od deset potrošača, što naglašava važnost nagrađivanja stalnih kupaca. I dok je bezgotovinski bakšiš za živu muziku u ranoj fazi usvajanja, činjenica da je 39 odsto potrošača otvoreno da karticom nagradi svirače pokazuje da postoji sve veći interes za modernizaciju usluga i poboljšanje pogodnosti, objavila je agencija Nju medija tim (New Media Team).
Na napredak u prihvatanju savremenih tehnologija i sve veću tehnološku spremnost tržišta BiH, ukazuje i rast plaćanja karticama, pametnim telefonom ili satom u ugostiteljstvu i hotelijerstvu.
Na pitanje gdje bi željeli više mogućnosti za bezgotovinsko plaćanje, potrošači u BiH podjednako navode ugostiteljstvo i zdravstvene ustanove, a sve češće se traži i prilikom plaćanja parking mjesta. Iza navedenih oblasti na ljestvici prioriteta su frizerski i kozmetički saloni (36 odsto), taksi operateri (31 odsto), kiosci (29 odsto), usluge javnog prevoza (28 odsto) i, na kraju, pijace i ulični marketi (21 odsto).
Takođe, istraživanje Viza Puls pokazalo je da gotovo polovina BiH stanovništva podjednako koristi gotovinu i platne kartice (44%). Bezgotovinsko plaćanje većina (57 odsto) smatra jednostavnim, za polovinu ispitanika (50 odsto) štedi vrijeme, a nešto manje njih (40 odsto) kaže da se rado vraćaju u prodavnice koje prihvataju kartice. Kada govore o prednosti kartice u odnosu na gotovinu, trećina potrošača (32 posto) kao plus ističe da ne moraju voditi računa o podizanju novca. Osim toga, gledajući sveukupne rezultate istraživanja, primjetne su i promjene navika potrošača, koje pokazuju da čak 86% građana naručuje preko interneta, a najčešće kupuju preko interneta odjeća i obuća.
Među ispitanicima postoji interesovanje za još modernije načine plaćanja u budućnosti od platnih kartica. Većina njih pokazuje interesovanje za plaćanje mobilnim telefonom (40 odsto), a potom i za korištenje pametnog sata (19 odsto), dok je upotreba rukavica, narukvica, prstena ili biočipova znatno manje zanimljiva.
Najnovije
Najčitanije
18
44
18
22
18
14
18
12
18
10
Trenutno na programu