Izvor:
ATV
29.10.2024
14:41
Najnovije regionalno istraživanje kompanije Visa pokazalo je da čak četvrtina ispitanika (26 odsto) iz BiH nekoliko puta sedmično odlazi u kafanu ili restoran, dok petina (19 odsto) to čini svaki dan.
Истраживање под називом Виза Пулс (Visa Pulse) донијело је и фасцинантан податак да се четири од десет безготовинских плаћања врши у оквиру угоститељских објеката.
На питање ко плаћа у кафани, 10 одсто испитаника каже да дијели рачун, за 46 одсто уобичајено је да једна особа плати цијели цех, а 44 одсто некад једно, некад друго, у зависности од ситуације.
Што се тиче атрактивности угоститељске понуде, попуст за лојалност у омиљеном ресторану је најпривлачнија опција за готово седам од десет потрошача, што наглашава важност награђивања сталних купаца. И док је безготовински бакшиш за живу музику у раној фази усвајања, чињеница да је 39 одсто потрошача отворено да картицом награди свираче показује да постоји све већи интерес за модернизацију услуга и побољшање погодности, објавила је агенција Њу медија тим (New Media Team).
На напредак у прихватању савремених технологија и све већу технолошку спремност тржишта БиХ, указује и раст плаћања картицама, паметним телефоном или сатом у угоститељству и хотелијерству.
На питање гдје би жељели више могућности за безготовинско плаћање, потрошачи у БиХ подједнако наводе угоститељство и здравствене установе, а све чешће се тражи и приликом плаћања паркинг мјеста. Иза наведених области на љествици приоритета су фризерски и козметички салони (36 одсто), такси оператери (31 одсто), киосци (29 одсто), услуге јавног превоза (28 одсто) и, на крају, пијаце и улични маркети (21 одсто).
Такође, истраживање Виза Пулс показало је да готово половина БиХ становништва подједнако користи готовину и платне картице (44%). Безготовинско плаћање већина (57 одсто) сматра једноставним, за половину испитаника (50 одсто) штеди вријеме, а нешто мање њих (40 одсто) каже да се радо враћају у продавнице које прихватају картице. Kада говоре о предности картице у односу на готовину, трећина потрошача (32 посто) као плус истиче да не морају водити рачуна о подизању новца. Осим тога, гледајући свеукупне резултате истраживања, примјетне су и промјене навика потрошача, које показују да чак 86% грађана наручује преко интернета, а најчешће купују преко интернета одјећа и обућа.
Међу испитаницима постоји интересовање за још модерније начине плаћања у будућности од платних картица. Већина њих показује интересовање за плаћање мобилним телефоном (40 одсто), а потом и за кориштење паметног сата (19 одсто), док је употреба рукавица, наруквица, прстена или биочипова знатно мање занимљива.
Najnovije
Najčitanije
13
00
12
57
12
42
12
41
12
39
Trenutno na programu
11:55
Vremenska prognoza
vremenska prognoza
12:00
Pogledaj u sutra EP 193 (R, 12+)
serijski program
12:30
Pogledaj u sutra EP 194 (R, 12+)
serijski program
12:55
Aviondžije S01 EP04 ( R)
serijski program
13:25
Aviondžije S01 EP05 ( R)
serijski program
13:20
Tajne muzeja (R)
emisija iz kulture
13:55
Vremenska prognoza
vremenska prognoza