Izvor:
Agencije
25.01.2025
11:41
Kompanije poput Ubera cijenu vožnje temelje na različitim faktorima, pa njihov algoritam za istu vožnju može svaki put izračunati različitu cijenu koja zavisi od doba dana, potražnje za taksijima, gužvi na cestama itd. No, hoće li cijena prevoza biti ista ako vožnju do iste destinacije i u isto vrijeme naručujete putem Ajfona ili nekog telefona koji koristi Android?
До сада нисмо чули да би такве тактике примјењивале компаније које пружају такси превоз, поготово не у Европи, али на једном тржишту на којем Убер има значајну присутност, све више се говори о примјени различитих цијена у зависности од модела телефона. Конкретно, корисници Убера у Индији наводно ће платити скупље вожње ако наруче превоз путем Ајфона, у односу на оне који наручују вожњу путем Андроида.
Како преноси Ројтерс, више локалних медија објавило је ове оптужбе, а исте се могу пронаћи и на индијским друштвеним мрежама. Иако је увијек потребно бити опрезан према информацијама које долазе са друштвених мрежа, чињеница да је на ове оптужбе реаговао и министар за заштиту потрошача, хране и јавне дистрибуције Индије, Пралхад Јосхи, даје тежину овим тврдњама.
Он је на друштвеној мрежи Икс написао да је Средишња агенција за заштиту потрошача контактирала Убер у вези с наводном разликом у цијенама за различите телефоне.
Убер није једина компанија у Индији коју се прозива због оваквог "намијештања" цијена, јер је критикована и њихова конкуренција, локална компанија Ола. Из Убера су за Ројтерс демантовали ове оптужбе, наводећи да "не намјештају цијене на темељу модела паметног телефона путника" и да се радују сарадњи са Средишњом агенцијом за заштиту потрошача како би разјаснили све неспоразуме. Из Оле нису одговорили на упит новинара Ројтерса.
Поред наводног намјештања цијена за такси превоз, Јосхи је наредио агенцијама да истраже цијене у другим секторима, попут доставе хране и онлајн продаје карата.
Najnovije
Najčitanije
16
50
16
48
16
41
16
39
16
36
Trenutno na programu